Technorati’s State of the Blogosphere 2011

16 november 2011, 06:59

We bloggen wat af met z’n allen. In vergelijking met vorig jaar, wordt er dit jaar gemiddeld meer en langer geblogd. Om inzicht te krijgen in wie waar hoeveel blogt brengt Technorati al sinds 2004 haar State of the Blogosphere rapport uit. Bekijk hier het rapport van dit jaar. De belangrijkste bron van invloed voor bloggers is verschoven van gesprekken met vrienden, naar andere blogs (68%).

Wie bloggen er?

Het zal geen verassing zijn, maar drie op de vijf bloggers is man. De meerderheid van de bloggers is tussen de 25-44 jaar oud, 1 op de 3 bloggers is ouder dan 44. Van deze full-time bloggers heeft 55% kinderen. Dat is bijna 10% hoger dan de andere segmenten van de bloggers (46% van de hobbyisten, 48% van de part timers, en 48% van de corporates). Meer dan de helft van de bloggers (54%) heeft een jaarlijks gezinsinkomen van 50.000 dollar of meer.

Een kwart van de respondenten werkt als als zelfstandige, terwijl iets minder dan de helft full-time in dienst is. Wat opvalt, is dat in vergelijking met vorig jaar minder bloggers (57%) met bloggen hun hoofdinkomen verdienen. Fulltime bloggers zijn gemiddeld ouder dan andere bloggers. Slechts 28% is jonger dan 34 jaar, tegenover 38% in totaal. Daarnaast zijn ze gemiddeld hoog opgeleid.

Activiteit

De meerderheid van de bloggers plaatst 2 tot 3 berichten per week. Logischerwijs bloggen full time bloggers vaker, 26% van hen zegt vaker dan 3 blogs per dag te plaatsen. Met uitzondering van fulltime bloggers, geven de meeste bloggers aan dat hun blog nog net zo vaak als in het begin updaten. De fulltime bloggers updaten hun blog veel vaker dan in het begin.

Bloggen wordt zowel vanuit persoonlijk als zakelijk motieven gedaan. Naast de interactie met de lezers, zeggen veel corporate bloggers (64%) en ondernemers (73%) dat het hun business goed heeft gedaan.

Meer

Ik kan zo nog wel even doorgaan, beter kun je zelf hier het hele rapport inzien. Daar vind je nog heel veel maar grafieken over het blogosphere ecosysteem.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!