Ondertussen, bij Hulu

23 mei 2011, 03:55

Ze bereiken maar 8,4 procent van het Amerikaanse online videopubliek, maar weten wél meer dan 1,1 miljard advertentie-impressies weg te zetten in april van dit jaar. Hulu.com moet het overzees met 7x minder unieke bezoekers doen dan Google met YouTube, maar staat met de opgegeven ad-impressies op de eerste plek in de VS, zo blijkt uit deze comScore VideoMetrix die vorige week het licht zag, via MC.

MarketingCharts kopte met het gegeven dat Hulu één op de drie advertentie-impressies in de VS serveert, dat doen ze goed daar bij Hulu, wel benieuwd hoe het met de kijkervaring zit, want het gemiddelde van 45 ads per viewer is stevig te noemen.

Of ik kijk er overheen, of uit de cijfers van comScore komt niet naar voren hoe het met de ad-impressies op YouTube zit. Dat is, zo blijkt uit de tabellen, het grootste domein voor online video in de VS (bijna 2 miljard kijksessies, 286 minuten gemiddelde kijktijd per kijker per maand). Je zou verwachten dat ze aldaar vanuit Mountain View ook wel wat advertenties serveren. Maar mogelijk geeft YouTube de impressies niet vrij, of is in ieder geval niet opgenomen in het onderzoek.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!