Gouden EMMA voor KLM, Zilver voor Bol.com

11 september 2009, 06:23

{title}KLM heeft gisteren een gouden E-mail Marketing Award (EMMA) in de wacht gesleept. Het luchtvaartbedrijf ontving de onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Marc Borgers tijdens de achtste editie van de Nationale E-mail Marketing Conferentie. ‘De wereld van bol.com’ was goed voor een zilveren EMMA. De Koninklijke Landmacht won een bronzen EMMA.

KLM ontving de gouden EMMA voor de case ‘KLM Bluebizz lifecycle: van e-mailcontacten naar waardevolle relaties’, die het samen Close Contact en Michael Straathof ontwikkelde. Juryvoorzitter Marc Borgers over de case van KLM: “Het is een robuuste case. Degelijk, maar ook creatief, er is sprake van een goede segmentatie en zowel de probleem- als de doelstellingen zijn zeer helder vooraf geformuleerd. […] De juiste momenten om klanten te bereiken met relevante content zijn vastgesteld en worden goed benut. Ook de functionaliteiten in de e-mailings zijn erg goed”. Hieronder de presentatie van de case:

Uit het persbericht, over de zilveren EMMA voor Bol.com:

“De EMMA jury roemt de creativiteit die wordt ingezet om nieuwe, bestaande, actieve en niet-actieve klanten bol.com beter te laten kennen. De uitwerking is goed en de resultaten, voor zover bekend, zijn dat ook. Ook personalisatie is goed ingezet wat resulteert in de hoge respons en klanttevredenheid. Bol.com handhaaft met deze case het hoge niveau van de inzet van het kanaal e-mailmarketing in haar communicatiemix. Eigenlijk is de case nog niet helemaal ‘af’, omdat op het moment van indienen de campagne nog volop draaide en er dus nog geen volledig inzicht in de resultaten beschikbaar was. Toch heeft dit geleid tot de beslissing deze case te waarderen met een zilveren EMMA. Bol.com heeft deze campagne in samenwerking met Born05 gemaakt.”

Hieronder het filmpje dat ik stiekem gemaakt had van de video die nieuwe klanten bij Bol.com te zien kregen. Ik vind hem nog steeds schitterend.

Interessant om op te merken is nog, dat de jury van de EMMA’s naast Marc Borgers bestond uit: Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Michel Schaeffer (bol.com) en Paul Petermeijer (BBP).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Emiel Kamzol

    Introductie filmpje bol.com Inderdaad schitterend. Leuk ook die schittering van jezelf in beeld 😉


    11 september 2009 om 07:01
    Michael Straathof

    Blij, trots en nog steeds een beetje flabbergasted… Binnenkort is ook de video van KLM’s Gouden EMMA case online te zien. Gr/Michael


    11 september 2009 om 08:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!