Bild verkoopt mobiele camera’s om burgerjournalistiek te stimuleren

4 december 2008, 05:31

{title}Een klein berichtje in NRC.next vanmorgen met als titel ‘Bild schakelt mobieltje in.’ De Duitse krant Bild, ook wel Bild-Zeitung genoemd, gaat samen met supermarktketen Lidl digitale camera’s verkopen om de burgerjournalistiek te bevorderen. “Zelf kunnen we niet alles coveren. De burger kan daarbij behulpzaam zijn”, aldus de krant. De camera moet 69,99 euro gaan kosten en is inclusief software waarmee beelden direct kunnen worden geupload naar de redactie of naar de videowebsite YouTube. Op de website van Bild staan tips om de Leser-Reporter-Kamera te bedienen. Voor nieuwswaardige beelden gaat Bild eventueel betalen.

Ook in Nederland maken steeds meer dagbladen en nieuwssites gebruik van user generated content. Zo kun je o.a. bij Telegraaf, de Wegener-dagbladen en NU.nl eigen beeldmateriaal uploaden. De volledig op user generated content gebaseerde nieuwssite Skoeps stopte eerder dit jaar omdat men de site financieel niet rendabel kon krijgen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jolande

    Info zie http://www.bildmobile.com


    19 maart 2009 om 14:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!