Welke diensten gebruiken de 60.000 LBS klanten van KPN?

10 september 2008, 04:25

{title}

Het gaat goed met de KPN pilot met Location Based Services (LBS). Inmiddels zijn er meer dan 60.000 abonnees die bij een van de deelnemende aanbieders van LBS diensten gebruiken. Op de valreep voor haar vakantie kon ik Wendelien van den Hoek van KPN de laatste stand van zaken vragen: welke diensten hebben de meeste gebruikers? De voorlaatste meting stamt van 28 februari 2008.

Op 31 augustus 2008 is dit de ranglijst met meeste LBS-abonnementen:

  1. 9292ov
  2. Weathernews
  3. Meteo Consult
  4. De telefoongids
  5. Routenet
  6. ANWB
  7. HotEscort.nl
  8. Funda
  9. De Bedrijvengids
  10. theAgenda.nl
  11. Misdaadkaart.nl
  12. Taxi
  13. ihotels
  14. ifriends
  15. Autozine
  16. World Tunes
  17. GayEscort
  18. Nieuwskaart.nl

Inmiddels komen er steeds meer toepassingen om LBS-diensten aan te bieden. Onlangs kwam Service2media in het nieuws met hun locatiebepaling door middel van Cell ID. Ook bij de finalisten van het beste mobiele idee waarover Emerce onlangs schreef, zitten een paar LBS diensten waaronder Nulaz (inmiddels 40.000+ gebruikers), MapTheGap en Tipspots.

Mark de Bruin
Online specialist (app & web) bij 9292

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is een senior marketingprofessional met expertises in online marketing, innovatie en apps op basis van inzichten uit de markt en klant onderzoek. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en weer 9292 (vanaf 2022).

Categorie
Tags

3 Reacties

    Mark de Bruin

    Zoals verwacht heeft Nulaz de prijs (het beste mobiele idee van Vodafone) gewonnen. Michiel, gefeliciteerd!


    27 september 2008 om 13:19
    Ellen

    ondertussen heb ik mijn buik vol van KPN LBS@

    krijg iedere twintig minuten een niet te openen bericht (zegt ook kan bericht niet openen in de tekst) en de primafoon en klanteservice hi konden me niet vertellen hoe ik deze sms spam gestopt krijg…Het zou handig zijn als je je hiervoor kan afmelden ook al heb je je niet aangemeld..


    24 januari 2009 om 19:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!