Guido van Nispen (Veronica) over Nederlandse startups

1 september 2008, 03:14

In een serie over businessmodellen interviewde Erwin Blom recentelijk Guido van Nispen die namens Veronica investeert in startups (met name in de muziek en entertainment). Hij is enthousiast over tal van clubs waar hij geld insteekt, maar vindt het Nederlandse klimaat van startups zorgelijk. Hij signaleert bijvoorbeeld dat veel goeie mensen (hoe begrijpelijk ook) liever voor zekerheid kiezen dan voor de risico van een eigen onderneming. Goed interview!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Lex

    Ik gebruik Firefox 3.0.1/Flash 9 en kan het fillmpje helaas niet zien.


    1 september 2008 om 04:18
    mgvandenbroek

    Interessant interview, Erwin! De Ferrari-vergelijking en het failliet-taboe voor ondernemers zijn raak gesignaleerd door Van Nispen!


    1 september 2008 om 04:55
    pveugen

    Heel herkenbaar verhaal over de drempels voor studenten en de vragen die een keuze voor ondernemerschap oproepen in je omgeving.


    1 september 2008 om 05:31
    Floris

    Interessant interview. Let wel even op de achtergrond erg donker en afleidend.


    1 september 2008 om 05:33
    hanrusman

    ja leuk interview. Maar ik vraag me wel af of het heel erg is dat het volume ondernemers wat klein blijft. De echte harde kern ondernemers hou je vast, en de niet diehard ondernemers kunnen hun energie steken in hun baan. Zo haal je uit beide rendement.


    1 september 2008 om 11:42
    erwblo

    @matthijs Dank! Leuk om te horen.

    @floris Je hebt gelijk, kan beter. Maar …. Guido heeft ook gelijk. Vroeger koste een gesprek over afstand als dit een vermogen. Nu kost het niks. Nog even een beetje aan belichting werken en we komen er wel 😉


    1 september 2008 om 19:36
    Floris

    @erwin komt zeker goed. keep up the good work


    2 september 2008 om 04:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!