Televizier gaat sociaal met online tv-community

17 april 2008, 09:51

Televizier, het programmablad van de AVRO, lanceert deze week op de vernieuwde website (pay-off: ‘Praten over televisie’) een tv-community waar televisieliefhebbers met elkaar kunnen praten over programma’s en waarderingen kunnen geven. Bezoekers geven er kijktips aan elkaar, en groeien uiteindelijk uit tot ‘ware tv-recensenten’ hopen ze aldaar (bron: persbericht AVRO, check ook Molblog). Uiteindelijk kunnen gebruikers uitgroeien tot ‘superfans’. De kijktips en recensies van deze fans worden in het blad Televizier geplaatst (doet me denken aan onze eigen Facts Inside-rubriek, goed gejat van de AVRO).

‘Televisie kijken is een activiteit die verbroedert en emoties oproept. Door online een plek te creëren waar deze emoties en ervaringen gedeeld worden, bieden we een nieuwe manier om mensen te gidsen. Bovendien moet het een gezellige plek zijn om te praten over je favoriete tv-programma; de online koffieautomaat zeg maar’. Dat zegt Barbara van der Veen, marketing manager van Televizier in het persbericht. Hieronder screenshot.

{title}

Op Molblog vindt Elsbeth Eilander de site nogal statisch. Praten over tv is leuk, maar het is misschien wel handig als er ook bewegende beelden op de site aanwezig zijn om óver te praten. Eilander heeft een punt, vindt projectleider Branda Faber: ‘Daar zijn we ook mee bezig, maar juridisch is het nog lastig. Maar we zullen in de toekomst zeker video laten zien, je moet dan denken aan trailers. En in de toekomst misschien hele programma’s.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    ronald van den hoff

    “hele programma’s uitzenden?” dat heette toch al uitzendinggemist.nl… broodnijd?


    17 april 2008 om 11:00
    Rik

    Broodnijd? Er lijkt me op internet plek genoeg voor overlappende ideeën, en volgens mij is dit toch echt iets anders dan uitzendinggemist.


    17 april 2008 om 14:46
    martijnstaal

    Matthijs, welke Facts Inside bedoel je precies?


    18 april 2008 om 08:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!