YouTube Insight geeft meer inzicht in bereik

27 maart 2008, 07:15

YouTube geeft met de lancering van YouTube Insight geregistreerde gebruikers, partners en adverteerders meer inzicht in het bereik van de online video’s die ze hebben geplaatst. Zo krijgen gebruikers meer inzicht in het aantal views per tijdsperiode en per regio. Aardig is dat je met Insight bijvoorbeeld het kritische omslagpunt in viral marketingcampagnes kunt bepalen. Voorlopig kun je de nieuwe statistieken vinden bij ‘About this Video’ onder My account > Videos, Favorites, Playlists > Manage my Videos.

Ter illustratie een voorbeeld van een videofragment van Javier Guzman over marketing dat ik zelf in januari 2007 plaatste op YouTube. De video is inmiddels bijna 150,000 keer bekeken:

De video:

De statistieken:

{title}

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    eduardblacquiere

    Inderdaad een leuke en welkome tool. Goed om inzichtelijk te hebben wat, over de tijd heen, de views per geografisch gebied zijn.

    Dit legt de basis en zet de deur open voor verdere analyse van (video)statistieken. Het is een kwestie van tijd totdat Google Analytics aan YouTube (en Google Video?) wordt geknoopt.


    27 maart 2008 om 07:55
    mgvandenbroek

    Interessant! Leuke video, ook ;-).


    27 maart 2008 om 07:58
    media

    @Eduard: wanneer zal Google beginnen met eyetracking door gebruik te maken van al die ingebouwde webcams? 😉

    @Matthijs: absoluut één van de toppers onder de marketingvideo’s!


    27 maart 2008 om 08:02
    Joery Bruijntjes

    Leuke start, maar mag toch hopen dat ze nog wat gaan toevoegen hieraan. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in hoe vaak een bepaalde video ge-embed is en op welke sites. Mooiste zou zijn als je ook nog een gewicht kan hangen aan een bepaald domein.


    27 maart 2008 om 08:53
    Menno Hes

    Inderdaad een handige tool zeker wanneer ze modules als Joery stelt blijven ontwikkelen.

    Waar ligt de toevoeging straks nog van partijen als Nedstat als Google functies als Insight en Analytics blijft ontwikkelen??


    27 maart 2008 om 10:13
    Bert

    Grappig, alleen zijn die stats nog steeds niet erg betrouwbaar zolang youtube filmpjes op eenvoudige wijze zijn te hotlinken..


    10 april 2008 om 08:16
    micheal

    Leuke video! en interessant.


    2 oktober 2015 om 12:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!