ReclameReview: Trees For Travel

23 januari 2008, 12:53

CO2 compenseren kan een stuk eenvoudiger volgens Trees For Travel.

Credits:

Bureau: Stichting NoBEL, Amsterdam

Concept: Kasper Dado, Thijs de Boer

Coaching: Martijn van den Brakel, Erwin van Kralingen (Doom & Dickson), Jelani Isaacs (Comrad)

Regisseur: Ivan Lopez (Comrad)

Productie: Noor Hinskens (Comrad)

Editor: Sander Brenninkmeijer (Comrad)

Voor:

Humor is altijd een goede manier om de aandacht van de kijker vast te houden en deze commercial is gewoon grappig, dus dat zit wel goed. Die tag-on met een CO2-vrije rit naar het ziekenhuis maakt hem helemaal af. Bovendien komt de boodschap ook goed over: dat je naar de site van Trees For Travel moet gaan om op een natuurlijke manier al je CO2 te compenseren.

Tegen:

Dat je een auto kunt winnen, blijf ik vreemd vinden. Nu snap ik best dat Daihatsu ongetwijfeld heeft bijgedragen aan de uitzendkosten van deze commercial, dus dat anders het goede doel niet op deze manier meer donaties kan genereren en dat het de zuinigste benzineauto ter wereld is. Maar kom op: een boomplantende organisatie die een auto weggeeft?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    susan

    Mensen de auto uitpraten is nog niemand gelukt, dus ook Trees for Travel niet. Daarom kon je of een bos of de zuinigste benzine auto van het moment winnen. Een auto die 1 op 23 rijdt stoot per jaar al snel meer dan 1 ton CO2 minder uit dan een auto die 1 op 15 rijdt. Als alle nederlanders een zuinigere auto aan zouden schaffen zouden we dus al heel veel CO2 uitstoot kunnen besparen en dat is de reden om toch een auto aan te bieden.


    30 januari 2009 om 12:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!