News Corp. verkent aandelenruil tussen MySpace en Yahoo!

20 juni 2007, 13:07

Het Amerikaanse mediaconcern News Corp. is in overleg met internetbedrijf Yahoo over de verkoop van social netwerksite MySpace. Althans, dat schrijft de Britse krant The Times dat eigendom is van News Corp. vandaag. In ruil hiervoor zou News Corp. een aandeel van 25 procent in Yahoo willen. Volgens The Times is het nog onduidelijk of Yahoo op het aanbod van News Corp. wil ingaan (met dank aan NU.nl).

News Corp. kocht MySpace in de zomer van 2005 voor 580 miljoen dollar. Een kwart aandeel in Yahoo vertegenwoordigt een marktwaarde van ongeveer 12,3 miljard dollar. MySpace is met ongeveer 110 miljoen geregistreerde gebruikers veruit het grootste online social netwerk van dit moment.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Flitter Blog

    lijkt me een mooie deal! 😉


    20 juni 2007 om 13:17
    Gerben

    Nu maar hopen dat geen hoax betreft!

    Ik bedoel, een dienst die ooit 580 miljoen kostte omruilen voor iets wat 12,3 miljard waard is lijkt mij enige scheve verhoudingen te vertonen!


    20 juni 2007 om 13:24
    Robert Gaal

    Als ik jou was zou ik nog een keer naar je titel kijken Marco. Ten eerste is het niet zeker of Yahoo dit wel wil, en ten tweede ziet het er naar uit dat Rupert Murdoch de discussie over de aandelenruil heeft ingezet en niet Yahoo.


    20 juni 2007 om 13:50
    media

    Goed punt Robert; alles op een rijtje zettend lijkt het er meer op dat het andersom is. Eens kijken of Yahoo! nog met een formele reactie naar buiten komt!


    20 juni 2007 om 13:55
    media

    Heb in ieder geval de titel aangepast; Robert thx!


    20 juni 2007 om 13:56
    Wouter

    Yahoo moet wel gek zijn om hiermee akkoord te gaan. Ze kunnen er beter (nogmaals) met Facebook er proberen uit te komen, die lijken veel beter te passen bij Yahoo.


    20 juni 2007 om 14:51
    Frankvdk

    Volgens mij roep je dat al een tijdje marco maar zie weinig progressie. Nieuwe ad platvorm panama wordt ook niet goed ontvangen volgens mij.


    20 juni 2007 om 15:43
    media

    @Frankvdk: klopt, vind ook dat ze niet echt opschieten en af en toe misstappen maken (denk aan Flickr-sensuur). Vooral het feit dat ze Europa laten liggen begrijp ik niet. Nog even en ze zijn een fan kwijt in Europa 😉


    20 juni 2007 om 15:51
    Frankvdk

    Wat betreft flickr, ze mogen die site ook wel eens opengooien voor idereen ipv alleen met mensen met een yahoo id


    20 juni 2007 om 16:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!