Weblog Marketingpulse.nl wijzigt strategie

4 augustus 2006, 14:56

Marketingpulse kernteamHet eind vorig jaar gelanceerde weblog marketingpulse.nl, een gezamenlijk initiatief van MarketingTribune en KPN Internet, is vanaf vandaag gestopt met haar aktiviteiten. Fred Sengers, hoofdredacteur van MarketingTribune, hierover in een email aan de bloggers die een account hadden aangemaakt op marketingpulse.nl:

(…) Hoewel marketingpulse.nl in termen van bezoek een succes is, is onze opzet om een bloggende community te creeren niet geslaagd. Van de enkele tientallen mensen die een blog bij ons hebben geopend, zijn er een slechts handvol actief geworden. En zij posten helaas onregelmatig en/of zelden. Toen we voor de beslissing stonden om marketingpulse.nl te integreren in onze titelsite Marketingtribune.nl, hebben we daarom besloten het idee van een blogparaplu te laten varen en ons te concentreren op het weblog met ons vaste blogteam. Dat betekent dat vanaf vandaag de subdomeinen in Marketingpulse.nl zijn gestopt. Verkeer naar marketingpulse.nl wordt ge-redirect naar marketingtribune.nl/blogs. (…)

Sengers laat weten dat hij baalt dat het initiatief niet van de grond is gekomen:

(…) Het spijt me dat het idee van een bruisende, energieke groep bloggende vakgenoten niet van de grond is gekomen. U mag best weten – daar baal ik best een beetje van, want ik vond het een goed idee. Ik wil u in ieder geval danken voor uw belangstelling voor marketingpulse.nl en degene die wel postings hebben gedaan danken voor hun inbreng. (…)

Inderdaad jammer dat het niet is gelukt, maar ben blij om te horen dat de vaste kern verder gaat op de weblog van MarketingTribune.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    jeroenmirck

    Dit verbaast me niks. Behalve Fred en Sak blogde er eigenlijk niemand op Marketingpulse. Op een incidenteel (doorverwijs)bericht van Mediaonderzoek.nl na verschenen er hoegenaamd geen berichten van aangemelde marketingbloggers. Als onderdeel van de MT-site heeft dit initiatief wellicht meer toekomst.


    5 augustus 2006 om 06:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!