10 interessante onderzoeken van afgelopen week

De meest interessante onderzoeken van week 19 2015

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

In dit blogartikel heb ik de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week o.a. onderzoek naar het socialmediagebruik onder kinderen en jongeren, het 2015 B2B Web Usability Report en wetenschappelijk onderzoek naar de waarde die internetgebruik toevoegt.

Mobile Brand Builders

IAB Europe heeft 5 mobiele advertentieformaten opgesteld, die het aanbeveelt als de standaardset van mobiele advertenties.

Lees verder

Personalization Book of Wisdom #adv

Wat zijn de nieuwste inzichten op het gebied van personalisatie? Het ‘Book of Wisdom’ bevat 5 juweeltjes van inzichten waarmee je het verschil kunt maken bij het optimaliseren en personaliseren van je digitale marketing-strategie. Ga meteen aan de slag!

Download

Contentmarketing voor recruitment

Contentmarketing is een hot topic in de marketing. Ook voor recruitment is het van onschatbare waarde. Wat is de kracht van contentmarketing en hoe realiseer je een succesvolle aanpak?

Lees verder

Een introductie in ad viewability

In september vorig jaar de IAB Taskforce Viewability de internationale viewability standaard geïntroduceerd. Om een antwoord te geven op de vele vragen die afgelopen tijd over het onderwerp zijn gesteld en om duidelijkheid te scheppen in het onderwerp 'ad viewability' heeft de taskforce deze whitepaper.

Lees verder

Tangible outcomes of internet use

Het gebruik van internet levert gebruikers vooral economisch voordeel op, maar niet per se sociaal of cultureel. Die conclusie trekken onderzoekers van de Universiteit Twente, London School of Economics en de Universiteit van Oxford uit een gezamenlijke onderzoeksproject. Het rapport geeft een beeld uit enquêtes en diepte-interviews die de onderzoekers in Engeland en Nederland hebben afgenomen.

Lees verder

2015 B2B Web Usability Report

Waar we in B2C veel praten over online reviews blijven die in B2B vaak onbesproken. Dit onderzoek toont echter aan dat online reviews zeer belangrijk zijn. Vertrouwen en credibility, dat zijn de sleutelwoorden in de B2B customer journey.

Lees verder

The state of mobile advertising Q1 2015

Video-advertenties zijn anno 2015 goed voor 13 procent van geserveerde advertentie-impressies. Dat is 2,5 procent meer dan een jaar geleden.  Dat is de conclusie van dit rapport op basis van een analyse 800 miljoen unieke bezoekers van het advertentienetwerk van Opera Mediaworks.

Lees verder

Facebook en WhatsApp meest gebruikte social media door kinderen en jongeren

Ondanks de geluiden dat Facebook aan populariteit verliest, blijkt zij naast WhatsApp nog steeds het meest gebruikt te worden; meer dan de helft van de 5-25-jarigen maakt hier gebruik van. WhatsApp is populair omdat je gratis en privé met anderen kunt communiceren, zonder dat de ‘hele wereld’ mee kan kijken.

Lees verder

Nederlanders gebruiken de cloud vooral gratis

Nederlandse internetgebruikers van 16 tot en met 74 jaar slaan gemiddeld vaker bestanden op via cloud computing dan internetters in andere Europese landen. Ze betalen hiervoor echter minder vaak dan in andere EU-landen met vergelijkbaar gebruik. Nederland staat met 36 procent op de zesde plaats van cloudgebruik in de EU (gemiddeld 27 procent). 10 procent betaalt hiervoor, het EU-gemiddelde is 11 procent. 

Lees verder

Hoge verwachtingen rendement uit big data en data analytics

Drie kwart van de West-Europese bedrijven verwacht door inzichten verkregen met big data een return on investment (ROI) binnen 12 maanden na implementatie. Meer dan de helft ervaart momenteel al de voordelen van big data. Slechte datakwaliteit en het gebrek aan expertise belemmeren echter de transformatie die organisaties kunnen doormaken met big data.

Lees verder

Credits afbeelding: Davide D'Amico, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
1


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.