10 interessante onderzoeken van afgelopen week

De meest interessante onderzoeken van week 2 2015

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week verzameld. Deze week o.a. onderzoek naar het gebruik van zoekmachines in Nederland, het effect van spierballen en het 'Trends in digitale media 2014'-onderzoek met de laatste cijfers over het gebruik van mobile en social in Nederland.

Surprise! Google is de meest gebruikte zoekmachine

Niet geheel verrassend is Google veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Dat blijkt uit de Nationale Search Engine Monitor 2014 van iProspect en RMI. Het onderzoek brengt sinds 2002 het zoekgedrag van Nederlandse internetgebruikers in kaart. Nieuw dit jaar zijn de specifieke insights per device: hoe zoekt Nederland op desktop/laptop, tablet en smartphone? 

Lees verder

3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken #adv

Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?

Download de whitepaper

Sterk gespierd werkt averechts

Sla een tijdschrift open en je ziet ideaaltypische vrouwen en mannen voorbij komen. Dat blootstelling aan ideale types vrouwen ongelukkig maakt, weten we al. Maar hoe zit dat voor mannen?

Lees verder

Whitepaper selfiemarketing

Tegenwoordig staat de consument veel meer centraal binnen een organisatie dan vroeger. Ieder merk probeert de consument te binden als 'fan van hun merk'. Fans voelen zich niet alleen verbonden met het merk, maar zorgen ook voor de verspreiding van het merk. Vandaag zijn we op een punt gekomen waarbij er per dag ongeveer 1,8 miljoen foto's via social media worden verspreid. Veel van deze foto's zijn selfies, waarbij mensen bewust of onbewust poseren met producten van hun favoriete merk.

Lees verder

Hoofdoorzaak negatieve reviews: slechte klantenservice

Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Ontevreden klanten nemen vaak de moeite om hun ervaringen online te delen met anderen: negatieve reviews zijn langer en gedetailleerder. Wellicht hopen de klagers dat het tegenvallende bedrijf in kwestie leert van hun feedback. Dus wat kunnen negatieve reviews ons vertellen?

Lees verder

Marktmonitor Video on Demand in Nederland 2014

Het gebruik van Video on Demand is in 2014 fors gestegen. Inmiddels kijkt 36% van de Nederlanders On Demand via aanbieders als UPC, Ziggo en Pathé Thuis. Onder jongeren is het aantal gebruikers nog hoger. Meer dan de helft van de Nederlanders onder de 35 jaar kijkt On Demand. Met name het aantal kijkers onder de 18 is in de tweede helft van 2014 hard gestegen, van 38% naar 53%.

Lees verder

Trends in digitale media 2014

Vorig jaar december concludeerde SPOT dat TV kijken via de tablet sterk was gegroeid in vergelijking met een jaar eerder, maar dat het percentage TV kijken via de smartphone stabiel was gebleven. Nu blijkt dat het TV kijken via de smartphone in vergelijking met vorig jaar sterk is gegroeid, met maar liefst 75%. En het TV kijken via de tablet stijgt ook weer verder. Het aantal smartphone gebruikers is in een jaar tijd met 1,4 miljoen gestegen, tot bijna 10 miljoen Nederlanders.

Lees verder

Informele investeerders en business angels in Nederland

Er is in Nederland nu meer aanbod van informele investeerders: hun aandeel in de beroepsbevolking is gestegen van 1,3% in 2001 naar 3,5% in 2013. Die groei van het percentage informele investeerders is er ook elders, zowel binnen de EU als binnen de OESO en loopt parallel met de periode van de kredietcrisis. Het gemiddeld geïnvesteerde bedrag nam aanvankelijk toe (naar 55.000 euro), maar met de groei van het aantal informele investeerders nam het weer af (naar 30.000 euro.) Het aantal is vooral gegroeid door toetreding van kleinere informele investeerders.

Lees verder

2014 Global survey on reputation risk

De belangrijkste redenen voor reputatieschade bij bedrijven? Corruptie, fraude, cyberveiligheid en productenrisico's. Een opkomend en snelgroeiend risico is relaties met derden. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de wereldwijde Reputation@Risk Study 2014, uitgevoerd door Deloitte en Forbes Insights. Bedrijven zijn actief in een steeds uitdagender, wereldwijde omgeving waarin n grote gebeurtenis of een combinatie van gebeurtenissen de strategische doelstellingen, reputatie en/of het voortbestaan van een organisatie serieus kan bedreigen.

Lees verder

Emancipatiemonitor 2014

Meisjes kiezen steeds vaker voor techniek en er zijn meer vrouwen dan eerst in topfuncties. In de top van de 100 grootste bedrijven groeide het aandeel vrouwen van 10 naar 15 procent. De groei in de non-profitsector was kleiner.

Lees verder

Credits afbeelding: Robert Scoble, licentie: CC BY-ND (Commercieel hergebruik)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.