Whitepaper selfiemarketing

Hoe kunnen merken selfemarketing inzetten om meer klanten te binden?

Tegenwoordig staat de consument veel meer centraal binnen een organisatie dan vroeger. Ieder merk probeert de consument te binden als ‘fan van hun merk’. Fans voelen zich niet alleen verbonden met het merk, maar zorgen ook voor de verspreiding van het merk. Vandaag zijn we op een punt gekomen waarbij er per dag ongeveer 1,8 miljoen foto’s via social media worden verspreid. Veel van deze foto’s zijn ‘selfes’, waarbij mensen bewust of onbewust poseren met producten van hun favoriete merk.

Met ruim 1,8 miljoen foto’s die dagelijks via social media worden verspreid, is het voor merken steeds makkelijker om dit soort user generated conctent te verzamelen en te gebruiken. In Amerika gaan merken hier al slim mee om, zij passen ‘selfemarketing’ toe. Waarom zou je als merk het hele budget uit geven aan dure modellen en fotoshoots als dit soort user generated content voor het oprapen ligt?

In deze whitepaper wordt selfemarketing vertaald naar de mogelijkheid voor merken, voor welke doelgroep selfemarketing geschikt is en welke stappen je moet volgen om jouw ‘selfe’ campagne tot een succes te maken. Daarnaast worden er drie verschillende campagnes uitgelicht van merken die gebruik hebben gemaakt van selfemarketing. 

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.