10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 18 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week o.a. een onderzoek naar de inzet van programmatic buying, cijfers over mediabesteding in Nederland en de resultaten van onderzoek onder Amerikaanse marketeers naar de inzet van online video.

Mediabesteding: hoeveel tijd besteden we aan tv, lezen, internet en andere media?

Er zijn verschillende onderzoeksclubs die cijfers over mediaconsumptie publiceren. Heel handig, maar ze zijn vaak niet 1-op-1 te vergelijken. De gezamenlijke JIC’s (SKO, NLO en NOM) en het SCP vonden dat daar wat aan moest gebeuren en hebben samen het rapport Media:Tijd gepubliceerd. Het rapport beantwoordt vragen als "kijken Nederlanders vandaag de dag nog op de klassieke manier tv, of kijken ze wanneer het hen uitkomt (uitgesteld, on demand)?", "hoe gebruiken ze hun smartphones en tablets?" en "lezen ze kranten op de ‘ouderwetse’ manier of via internet?".

Lees verder

Customer Lifetime Value

De overgrote meerderheid van marketeers is van mening dat de customer lifetime value (CLV) belangrijk voor hun organisatie is. Desalniettemin geeft slechts 42 procent van de organisaties aan dat ze goed in staat zijn om erop te sturen, en slechts 11 procent geeft aan de CLV goed te kunnen meten. Dat blijkt uit dit onderzoek van Econsultancy, mogelijk gemaakt door Sitecore.

Download

Social Intelligence Report Q1 2014

Het Q1 2014 Social Intelligence Report van Adobe laat zien dat Facebook nog altijd het leidende social media platform is. De engagement is hoger op Facebook dan op andere platformen en dit neemt nog altijd toe. Dit recente onderzoeksrapport van Adobe bekijkt de impact van sociale media op merken vanuit een paid, owned en earned perspectief. 

Lees verder

Tablet Onderzoek 2014

Fervente tablet gebruikers zijn heavy online shoppers. Op de tablet wordt het liefst geshopt naar mode-, entertainment- en reisproducten. Mannen zijn op het gebied van online shopping opvallend genoeg de big spenders. Vooral op het gebied van elektronica en verzekeringen gebruiken zij de tablet veelvuldig. Maar ook op het gebied van kleding en schoenen laten zij zich niet onbetuigd. De tablet wordt door net zoveel door mannen als vrouwen gebruikt om zich te oriënteren op het mode aanbod. Vrouwen doen daarbij wel meer aan window shopping dan mannen. Dit blijkt uit dit onderzoek naar het online winkelgedrag van 1.000 tabletgebruikers in de leeftijd van 16-65 jaar.

Lees verder

The programmatic economy

Er is vertrouwen onder uitgevers in Nederland dat de programmatic verkoop zal blijven groeien, en dat het programmatic verkoop model, het model van de toekomst is. Programmatic advertising betreft het automatisch in en verkopen van media ruimte middels een veiling, in de volksmond ook wel RTB genoemd. Momenteel haalt 38% van de uitgevers hun inkomsten uit programmatic. Uit dit onderzoek blijkt dat 75% van de uitgevers verwacht dat de helft van hun inkomsten binnen een jaar via programmatic zal lopen.

Lees verder

Mobile Payments Index 2014

De index toont aan dat 20,2% van betalingen via het wereldwijde netwerk van betalingsprodiver Adyen in maart via het mobiele web plaatsvond. Dat is een stijging van 66% ten opzichte van vorig jaar. Van deze 20,2% vond 10,9% van de betalingen plaats via de smartphone. Tablets genereerden 9,3% van de totale transacties.

Lees verder

Richtlijnen voor mobile advertising

Adverteren op het web en op mobiele apps biedt mogelijkheden voor marketeers om waardevolle en relevante berichten te delen met hun publiek. Dit handboek biedt hulp aan consumenten en verstrekt informatie over de manier waarop hun interesses worden aangepast aan de advertenties die zij ontvangen.

Lees verder

Video Ad Spend Study

IAB en onderzoeksbureau Advertiser Perceptions hebben een enquête gehouden onder 297 leidinggevenden. Uit het onderzoek blijkt dat er een heersend optimisme is over digitale video. Bijna twee derde van de adverteerders (65%) anticipeert op het feit dat zij meer uitgeeft aan het adverteren voor digitale video in het komend jaar, dan dat zij deed in 2013, dit in tegenstelling tot tv-reclame.

Lees verder

"Oude media doen het nog prima"

Dat moet toch een opsteker zijn voor de traditionele media. Een Amerikaans onderzoek (n = 1.000) van Inkhouse laat zien dat de oude media nog prima meekomen in de huidige tijd. Social media doen ook hun werk, maar als het er op aankomt zetten de Amerikanen het liefst de TV aan voor nieuws en lezen ze de (betaalde) krant.

Lees verder

Twitter groeit minder hard

Twitter is de grens van 255 miljoen maandelijks actieve gebruikers gepasseerd, maar het sociale netwerk heeft moeite om zijn explosieve groei van de eerste jaren door te zetten.

Lees verder

Credits afbeelding: Thijs Brouwers, licentie: Alle rechten voorbehouden

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.