Week 9/2013 Viral Friday: Code.org, Oreo & Google

1 maart 2013, 13:24

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van, Code.org, OREO & Google. Heb je een tip? Stuur 'm op!

What most schools don't teach

Code.org een non-profit stichting in Amerika, vind dat computer programmeren een wezenlijk onderdeel moet zijn van elke studierichting. Het lijkt erop dat veel mensen deze mening delen want de video met Bill Gates en Mark Zuckerberg is al meer dan 5,6 miljoen keer bekeken binnen 4 dagen.

OREO Separator Machine #1 – Creator: Physicist David Neevel

Een machine die de crème uit de Oreo's scheidt. Dat is waar deze video over gaat. David Neevel, een kunstenaar en uitvinder uit Portland, Oregon, kreeg een opdracht van Oreo om de machine te ontwikkelen voor hun “Cookies vs Creme” campagne. Personen die voor de cookie kiezen, kunnen ze eindelijk genieten van hun crème vrije cookies. In 4 dagen had de video meer dan 1,7 miljoen views.

MYO – Wearable Gesture Control from Thalmic Labs

Nu Google Glass eraan komt lijkt het erop dat draagbare tech een tipping point aan het bereiken is. MYO een gebaar gestuurde armband, lift ook op deze golf van aandacht. Het is duidelijk dat er veel belangstelling is voor deze futuristische ontwikkeling, want de uitleg video is reeds 1,3 miljoen keer bekeken binnen een week.

Grey Poupon “The Lost Footage”

Grey Poupon heeft de “Lost Footage” editie van haar nieuwste tv-spot op YouTube gezet. De update voor de 1981 commercial was slechts gedeeltelijk getoond op televisie. De officiële beschrijving van de video op YouTube suggereert dat de commerciële een lange tijd geleden al gemaakt was. Voordat de commercial ingezet kon worden was deze op een mysterieuze manier verdwenen. Nu is de twee minuten durende clip eindelijk beschikbaar voor iedereen. In 6 dagen is de video meer dan 1,3 miljoen keer bekeken.

2013 Audi RS 4 Avant : Ultimate Paintball Duel

Om de nieuwe Audi RS 4 Avant te promoten hebben zij een video gemaakt met daarin een ultiem Paintball duel tussen 2 Audi modellen. Zwart tegen wit, wie gaat het winnen? De strijd werd al meer dan 740.000 keer bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!