Verzendkosten grootste irritatie internetconsument

5 november 2004, 11:20

De hoogte van de verzendkosten is de grootste irritatie bij internet-consumenten. Het zoek- en vindgemak van artikelen wordt als grootste voordeel gezien. Dit blijkt uit een onderzoek van internet-winkel Kortingswinkel.nl onder 1386 internetconsumenten.

Top 3 van irritaties bij internetwinkelen:

  1. Hoogte van verzendkosten

  2. Gewenste product niet op voorraad

  3. Onduidelijkheid over afleverdatum product

Top 3 van belangrijkste redenen om te internetwinkelen:

  1. Zoek- en vindgemak van artikelen

  2. Gemak van thuisbezorging

  3. Producten en diensten makkelijk te vergelijken (80% consumenten vergelijkt eerst prijzen alvorens over te gaan tot aankoop)

Bron: PCM

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!