Sex sells!

30 december 2005, 14:23

Net voor het Oostenrijkse EU-voorzitterschap doet een postercampagne wenkbrauwen fronsen. De herrie draait om slechts drie van de 150 posters die werden ontworpen. Maar die drie mogen er zijn. Een wulps vrouwenlichaam draagt een spannend Europees slipje. En vooral zijn er twee versies waarop drie naaktmodellen een gecompliceerd standje bedrijven. De drie dragen maskers naar de beeltenis van de Franse president Jacques Chirac, de Britse Queen Elizabeth II en VS-president George Bush - die ook borsten blijkt te hebben (via: Standaard)Ik schrijf de laatste tijd steeds minder over een van mijn favoriete onderwerpen bier, sex & reclame. Daar wilde ik vandaag eens verandering in brengen door een stuk te schrijven over de ophef die is ontstaan in Oostenrijk (en de rest van de wereld) over een aantal sexposters (of schrijf je nu seksposters?). De Standaard schrijft daar over en ook Marc wees me er gisteren al op.

Heb besloten om er toch maar niet over te schrijven. Waarom niet? Uit onderzoek van Jeroen blijkt dat naast NU.nl (#6), Jeroen.com (#11) en Dutchcowboys (#19) ook Marketingfacts (#12) wereldwijd in de top 20 staat als je in Google zoekt op het trefwoord sex. Leuk voor de statistieken natuurlijk maar of we daar nu echt op zitten te wachten.

Vanaf vandaag dus geen sex meer op Marketingfacts 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    jeroena

    Hehe 😀

    Toch inderdaad niet helemaal de bedoeling, dat je uitkomt op mediafact.nl als je zoekt op sex. Jullie hoge bezoekersaantal is hiermee natuurlijk wel te verklaren 😉


    30 december 2005 om 15:04
    Business for sale

    en de rest van de wereld


    30 december 2005 om 20:45
    marcvg

    @Marco Zo’n lijst met trefwoorden is natuurlijk leuk. Maar dat is iets anders als een lijst met best bezochte posts. Heb je zo’n lijst?


    30 december 2005 om 21:27
    schief

    Ik zeg het verkeerd, niet per se op taal, maar wel op herkomst gebruiker… Andere interface die gebruikt wordt in verschillende landen. Daarop worden zoekresultaten op aangepast. Nederlandse gebruikers krijgen daardoor relatief snel de resultaten in het Nederlands te zien. Dat even ter verduidelijking, want het is niet per se op taal gebaseerd. Daarvoor zou de toevoeging ‘&meta=lr=lang_nl’ in de URL voor nodig zijn.


    31 december 2005 om 08:59
    Wouter

    Het doorgeven van urls van zoekresultaten is volgens mij sowieso nogal 2005. Persoonsgebonden searchresulaten is op komt en herkomstgebonde zijn de resultaten al. Daarnaast fluctueren de datacenters voortdurend waardoor niet iedereen dezelfde resultaten zal zien als je een url post.


    31 december 2005 om 12:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!