ReclameReview: Christine le Duc

ReclameReview: Christine le Duc

Het bekendste erotiekconcern van Nederland, Christine le Duc, komt met een nieuwe tv-commercial waarin de herpositionering van het merk zichtbaar is.

Credits

Creatie: Christine le Duc samen met Peermedia
Regie: Ezra Reverda en Bobby Boermans.

De doelstelling

Laten zien hoe Christine le Duc je met spanning en verleiding kan helpen om de verbinding met je partner te verbeteren.

De uitwerking

In de nieuwe tv-commercial voor Christine le Duc speelt de diversiteit van de lingerie die het bedrijf aanbiedt de hoofdrol. Daarbij wordt door de voice-over telkens verteld welke karaktereigenschappen van de dame passen bij het setje dat ze op dat moment aanheeft. Precies de eigenschappen waar haar partner van houdt.

Het oordeel

Zoals je misschien wel weet, heeft Christine le Duc de afgelopen jaren winkels moeten sluiten wegens tegenvallende resultaten. Hevige online concurrentie was de oorzaak volgens het bedrijf. Daarom ligt de herpositionering waar Christine le Duc nu mee bezig is, voor de hand.

Deze eerste commercial sinds de ommezwaai laat zien hoe het merk zichzelf wil profileren: stijlvol en toch wel spannend. De pay-off 'Live your fantasy' past wat mij betreft prima bij de gekozen stijl van de commercial, al blijft dat fantasiegedeelte nog wel geheimzinnig. Misschien is dat logisch, want je vraagt de doelgroep om dit gedeelte in te vullen.

Het is wel grappig om te ervaren hoeveel invloed de gekozen muziek en het al dan niet gebruiken van een voice-over op de commercial heeft. Dat merk je meteen als je de uitgebreide versie van de commercial bekijkt. De beelden zijn vrijwel hetzelfde, maar de commercial komt veel minder luchtig over.

De keuze om de luchtige variant op tv uit te zenden, snap ik dan ook volkomen. De likeability hiervan is door de muziek hoger, al bevat de uitgebreide versie meer spanning, wat past bij de pay-off.

Een ander voordeel dat Christine le Duc hier benut, is hun hoge naamsbekendheid. Ze hoeven bijvoorbeeld geen dwarsdoorsnede van hun hele assortiment te laten zien in hun commercial, want de doelgroep weet al lang waarvoor ze bij Christine le Duc moeten zijn. Al met al vind ik het een geslaagde commercial die het merk wat meer top-of-mind kan gaan maken bij de doelgroep.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.