Postbank introduceert NetGesprek

25 april 2006, 10:56

Postbank gaat aan al haar klanten NetGesprek aanbieden, een online tool die het telefonisch hypotheekadvies voor klanten inzichtelijker maakt. Dit is de uitkomst van een pilot die de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden. NetGesprek combineert het gemak van internet met het persoonlijke contact tussen klant en hypotheekadviseur bij een adviesgesprek. De klant krijgt via NetGesprek inzicht in de gegevens van zijn of haar bestaande hypotheek, de eigen wensen voor de toekomst en de berekeningen die de adviseur maakt.

Tijdens zo’n NetGesprek kijken bestaande hypotheekklanten online mee op het scherm van de Postbank hypotheekadviseur via hun eigen computer. De klant en de adviseur zijn gedurende de sessie ingelogd op Microsoft Office Live Meeting. De adviseur kan zijn advies via het internet visualiseren aan de hand van rekenmodellen en scenario’s. Doel van NetGesprek is de klant een kwalitatief hoogstaand adviesgesprek te bieden.

Na twee pilots in 2004 en 2005 heeft de Postbank besloten het NetGesprek definitief te gebruiken voor de Hypotheekadvieslijn. De Postbank is daarmee de eerste bank die het principe van een online adviesgesprek breed aanbiedt.

Na de introductie van ‘call me now’-buttons en Skype is NetGesprek de nieuwste internetinnovatie die de Postbank inzet om het gemak voor klanten te vergroten. “De Postbank heeft NetGesprek ontwikkeld om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn”, aldus Maarten van den Bosch, directeur Postbank Callcenters. “Uit evaluaties blijkt dat klanten zeer enthousiast zijn, ze vinden NetGesprek veel persoonlijker dan een puur telefonisch adviesgesprek. Klanten stellen het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid zeer op prijs.”

Bron: Persbericht Postbank

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Oof

    Ik heb zelf meegedaan via Buzzer met het testen van Live @dvies en ik moet zeggen dat het wel heel strak is. Jammer dat ze bij de postbank die cam er ook niet ingehangen hebben. Live @dvies is trouwens nog niet full operationeel sinds 20 maart. Sinds die tijd zijn ze ermee aan het proefdraaien, de lancering moet nog komen.


    26 april 2006 om 06:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!