Payst: met één klik online bestellen en je aankoop meteen ‘sharen’ #ADV

8 september 2014, 08:40

Recent is Payst gelanceerd. Een nieuw beloningssysteem voor mond-tot-mondreclame. Wie een product online payst, plaatst niet alleen de bestelling maar stuurt via Twitter en/of Facebook ook meteen een bericht de wereld in. In ruil daarvoor krijgt de payster meteen korting of een ander voordeel.

Gaan de oude marketingmodellen overboord? Het lijkt erop. We geloofden met zijn allen altijd dat alleen zeer betrokken klanten reclame maken voor je merk. Die betrokkenheid was ook nodig om tot de vereiste inspanning te komen: gewoon uit het niets besluiten een tweet te plaatsen of bericht te posten over een aankoop.

Payst maakt dit sharen van een positieve koopervaring zo laagdrempelig, dat het voor veel meer klanten is weggelegd. Sterker nog: omdat het wordt beloond, zullen klanten er de voorkeur aan geven. Tegelijk blijft elk bericht bij een echte aankoop behoren – en dus geloofwaardig.

Payst is net van start gegaan. Marketeers die inzien dat er bij de miljoenen Facebook- en Twitter-gebruikers in Nederland wel wat omzet valt te halen, zouden deze boot niet moeten missen. Het aanmaken van een account en het plaatsen van Payst-buttons is zo gemakkelijk (tijdelijk zelfs gratis), dat het voor iedereen aantrekkelijk is. En dat met name voor de organisaties met een conversiegerichte website, zoals webshops. De demovideo op www.payst.com spreekt voor zich.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!