Overzichtje MSN Messenger Robots

21 februari 2006, 06:39

Dat ik veel mogelijkheden zie voor merken om MSN Messenger, of IM in het algemeen, als een structureel communicatiemedium voor merken, heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik denk dat elk merk vroeg of laat een eigen chat bot heeft, waarmee sommige merken een doorlopende dialoog voeren met haar consumenten. Dan is de chatbot echt een brand buddy. Ik heb daarom nu al een lijstje gemaakt van alle geautomatiseerde MSN Messenger buddy’s. Hierin heb ik alle MSN Messenger chatbots opgenomen en niet alleen de brand buddy’s. Tenslotte kan de chatttechnologie die gebruikt wordt in een spel, of in een campagne later weer gebruikt worden in een merkdialoog. Ik wil dit lijstje graag compleet maken, houden en beschikbaar blijven stellen. Hoor graag wat jullie ervan vinden, verbeteringen of aanvullingen.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Max

    Alice is bepaald geen intelligente bot. Zelfs bij simpele conversaties valt ze eindeloos in herhalingen of onlogische reacties. Ik zal Marieke eens uitproberen.


    21 februari 2006 om 08:18
    mark

    Ben inderdaad benieuw hoe snel Yme reageert 🙂


    21 februari 2006 om 09:53
    Peter

    Erwin, is het niet handiger voor de discussie om een (verkort) lijstje van de bots ook hier te plaatsen Erwin? Nu moet ik telkens heen en weer switchen!


    21 februari 2006 om 11:56
    Dirk

    Mooi lijstje Erwin! Je insteek is vanzelfsprekend merk georienteerd. Ik verwacht dat ook vanuit het service oogpunt de bot in de toekomst veel zal worden ingezet. De interactie met de bot wordt dan niet uitsluitend brand-enhancement, maar ook een service tool.


    21 februari 2006 om 20:52
    ErwinVanLun

    Nu staat het overzichtje op http://www.chatbots.org/nl


    28 januari 2008 om 10:39
    kyandra

    wie weet robots vr mij?


    11 oktober 2012 om 17:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!