Online Tuesday #35: De auto als connected device

1 mei 2013, 08:59

De auto weet de weg goed te vinden op de informatiesnelweg die internet heet. Maar steeds vaker komt die snelweg zelf in de auto uit: op veel vlakken speelt internet een belangrijke rol in 'het product auto'. En waar het dat nu nog niet doet, doet het dat over een aantal jaren zeker. Wij nemen je in de komende editie van Online Tuesday mee die auto in, op weg naar de toekomst. Ga je mee? Wees er dan snel bij om 12 uur, want dan opent de inschrijving!

Update 7 mei, 11.40u: de sprekers zijn aan het programma toegevoegd!

De auto-industrie is een interessante sector omdat internet/online niet alleen worden gebruikt voor de (marketing)communicatie en verkoop, maar in toenemende mate ook voor de productbeleving zelf. Online speelt een steeds belangrijker rol in de auto: navigatie, entertainment, pechhulp, geautomatiseerde communicatie vanuit de auto zelf (motormanagement, etc.). De ontwikkelingen op dit vlak gaan snel en de toekomstvisies zijn fraai, met Googles zelfrijdende auto als voorlopige punt op de horizon.

In de komende editie van Online Tuesday besteden we hier aandacht aan onder de noemer: de auto als connected device.

Sprekers

  • Huib Stad, Stad bv: de ontwikkeling van de auto als connected device. Welke ontwikkelingen maken auto's de komende jaren door op het gebied van apps, bijv. voor parkeren, navigatie, entertainment, etc. Het voorlopige eindpunt daarbij zijn de zelfrijdende auto's, zoals die van Google: wat gaan auto'rijders' doen als hun auto zelf de weg gaat vinden?

  • Johan van den Neste, Allsecur: “Zelf rijden, dat is zó 2020! in de tijd dat autoverzekeraars nog bestonden”. Johan bespreekt de impact van huidige technologische ontwikkelingen op gedrag van consumenten en op verzekeraars.

  • Niek van Leeuwen, Uber: de connectivity van auto's maakt nieuwe diensten als Uber mogelijk. Niek geeft inzicht in de manier waarop Uber z'n business organiseert en de visie die het heeft op de toekomst van Uber en connected cars in het algemeen.

Inschrijving opent om 12 uur

Toegang tot Online Tuesday is gratis. Om 12 uur vanmiddag opent de inschrijving voor de eerste 200 inschrijvingen, dus zorg dat je je snel aanmeldt via Meetup.com.

Ben je te laat? Geen probleem. Volgende week dinsdag om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst, zodra de 'normale' inschrijving vol is.

De avond vindt zoals gebruikelijk plaats in Felix Meritis in Amsterdam en start om 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur). Het programma loopt tot ca. 21.15 met aansluitend een borrel. We zien jullie graag op 14 mei a.s.!

Kom (of ga) per luxe Uber-taxi!

Dankzij de samenwerking tussen Online Tuesday en taxi-service Uber kom je nu gratis, extra makkelijk én comfortabel naar Felix Meritis (of achteraf naar huis).

Hoe je dat doet?

  1. Meld je aan. Ga naar Uber.com/go/OnlineTuesday of download de app voor iPhone of Android. Op je Blackberry ga je naar m.uber.com.

  2. Krijg een gratis rit. Met de code OnlineTuesday krijg je een gratis rit (€20 max) op 12 februari van binnen de ring naar Felix Meritis. Dit wordt automatisch verrekend met je eerste rit.

  3. Bestel een Uber. Kies je ophaallocatie op de app en binnen enkele minuten arriveert een luxe auto met privé chauffeur.

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, Energize, NEWPEOPLE en DQ&A Media Group.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marly van Leeuwen

    ben zeer geïnteresseerd in de online tuesday van 14/5, maar 14/5 kan ik ècht niet. Kan ik op een andere manier de informatie toch ontvangen, liefst zsm na het event?

    Ben zelf (online) actief in de automotive branche, dus je snapt….

    Verneem graag, THNX Marly


    1 mei 2013 om 20:53
    bramkoster

    @Marly: als het qua techniek (vooral internetverbinding) goed loopt, zijn de beelden van de livestream achteraf ook terug te zien. Er komt sowieso een verslag op Marketingfacts!


    1 mei 2013 om 20:56
    Leo Verdonck

    Uber art. 2 …. 12 feb ? 😉 14 mei neem ik maar even aan

    Copy paste 😉


    2 mei 2013 om 07:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!