Nieuw! ReSnap – maak een fotoboek van je social media

18 september 2013, 12:59

Dat je een fotoboek kunt maken van je Facebookfoto’s of Instagramfoto’s is bij de meeste mensen wel bekend. Maar een tool waar je foto’s van zowel Twitter, Facebook als Instagram én infographics combineert tot één fotoboek, die was er nog niet. Dat is waartoe Luc Hendriks, Joachim den Hertog, Thomas Beguin en Erik-Jan Schreurs ReSnap zijn gestart.

Luc Hendriks, Joachim den Hertog, Thomas Beguin en Erik-Jan Schreurs, waar moeten we jullie van kennen?

Erik-Jan (27) en Thomas (26) zijn alumni van de Sprout 25onder25 lijst en tevens hebben zij in 2011 met startup TeraOptronics New Venture gewonnen. Joachim (25) en Luc (24) hebben eveneens als Erik-Jan en Thomas de nodige ondernemerservaring. We hebben in het verleden allevier eigen bedrijven gehad, maar zagen allen de kansen van ReSnap in.

Wat is het idee achter ReSnap?

Social media gebruikers kunnen bij ReSnap terecht om herinneringen vanuit verschillende social media te vereeuwigen en herbeleven. ReSnap doet dit met een online tool, waarmee gemakkelijk en snel, mooi vormgegeven fotoboeken worden gecreëerd. Waar het maken van een fotoboek normaal uren kan duren, ben je bij ReSnap echt binnen een minuut klaar. ReSnap is de eerste die het mogelijk maakt om verschillende social media in een fotoboek te integreren en te combineren met infographics!

Waarom zijn jullie ReSnap gestart?

ReSnap is ontstaan vanuit de frustratie van de oprichters over de moeite die het nu kost om een mooi fotoboek te maken. Het maken van een fotoboek is zo omslachtig. Daarnaast staan de leukste gebeurtenissen al op Facebook, inclusief de reacties van vrienden. Daarom hebben we algoritmes ontwikkeld, die automatisch de leukste content van je social media profiel selecteren en omvormen naar een fotoboek. Hierbij is het belangrijk dat het snel en gemakkelijk is en dat onze fotoboeken er mooi uitzien.

Kijken we meer naar ons segment dan zien we dat er steeds meer bedrijven zijn die boeken maken op basis van één enkel social media kanaal. Deze bedrijven doen niets speciaals met de inhoud van iemands boek. Het zijn vaak simpele printscreens vanuit social media. Ons algoritme is anders. Wij zijn namelijk in staat om extra informatie te analyseren. Daarnaast selecteert ons algoritme wat de populairste foto’s en reacties zijn en plaatst deze automatisch in een mooi gedesigned boek.

Welke ‘marketingfacts’ kun je ons geven?

Qua fotoboeken is de markt binnen Nederland al erg groot. Jaarlijks worden er meer dan 3 miljoen fotoboeken verkocht en dit is een markt van meer dan 90 miljoen euro. Met ReSnap willen we deze markt op z’n kop zetten en spreken we ook de mensen aan die nog geen fotoboeken maken.

Sinds onze lancering, dus begin van deze week, worden er per dag zo’n 100 boeken gemaakt (dit zijn niet gekochte boeken). Tot nu toe is de lancering vrij succesvol. Volgens de media monitoring tool van Clipit hebben we afgelopen paar dagen een PR-waarde van meer dan €40.000 opgebouwd. De reacties op social media zoals Twitter en Facebook zijn louter positief, wat veel vertrouwen geeft voor in de toekomst. Overigens is de lancering ondersteund door de marketingkanalen van PostNL. Volgens de marketingafdeling van PostNL past het idee goed in de huidige tijdsgeest waar persoonlijke en tastbare herinneringen steeds belangrijker worden.

Waar staat ReSnap over een jaar?

Over een jaar willen we graag een stabiele orderstroom hebben. De komende tijd gaan we op zoek naar een investering, waarvoor we al wat geïnteresseerden voor hebben. Qua functionaliteiten willen we nieuwe templates toevoegen, en onze social media activiteiten uitbreiden.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

2 Reacties

    DannyOosterveer

    Vanwege het sluiten van Hyves heeft ReSnap een speciale pagina opgezet om een fotoboek te maken van je Hyves-foto’s, voordat de site sluit.

    Best indrukwekkende cijfers:

    – zo’n 50.000 fotoboeken

    – meer dan 6 miljoen foto’s

    – zo’n 12 miljoen WWW’s en krabbels

    – grootste account dat een boek kocht had 34.000 foto’s

    – 16 terabytes naar servers Hyvesfotoboek

    (met dank aan Erik-Jan Schreurs)


    4 december 2013 om 11:48
    Coby Martens

    Ik hoop dat het echt zo mooi wordt als wordt beweerd!

    Groet Coby


    31 oktober 2014 om 15:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!