MSN Search officieel live

1 februari 2005, 06:08

imageNa maanden van geruchten, gevolgd door maanden ontwikkelwerk (21 maanden om precies te zijn), is het dan eindelijk zo ver: MSN search is officieel live. Eind december was de beta search online, hier heeft Microsoft nog enkele verbeteringen in aangebracht. Zo zijn de newsbot en MSN Music verbeterd en zijn er 40.000 artikelen van Encarta geintergreerd in de zoekresultaten.

Yusuf Mehdi, corporate vice-president van MSN Information Services & Merchant Platform hierover:

“The final version of our MSN search service provides us with an infrastructure that allows us to continually and rapidly deliver innovative new features that give consumers precisely the information they’re looking for, no matter where it’s located.”

Uit: Brand Republic

Oprichter en directeur van zoekmachine marketing bureau Traffic4u. Spreker op verschillende nationale en internationale congressen. Betrokken als partner bij 212 Amsterdam.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Edgar Neo

    Ziet er dus niet uit. Ik krijg steeds vaker het idee bij de jongens van MS dat ze last hebben van een hoog me too gehalte.

    Zo gaan ze dus weinig bedreigends zijn.


    1 februari 2005 om 08:30
    Gert

    Als ik resultaten (waar het tenslotte om gaat, nog afgezien van het feit dat ook ik de lay niet briljant vind) vergelijk tussen MSN en Google, vrees ik dat het zoekalgoritme van MSN een stuk minder scoort dan die van Google. Oude resultaten komen bij MSN eerder bovenaan. Natuurlijk is dat een niet-wetenschappelijk verantwoorde steekproef. Toch, het is één ding om te streven naar een groter marktaandeel op de zoekmachine markt, maar dat gaat niet lukken als je resultaten niet beter zijn.

    Daarbij: 21 maanden?! Wat hebben ze gedaan? Met de hand miljarden pagina’s doorzocht? 😉


    1 februari 2005 om 09:46
    Paul

    ..Google had er 6 jaar voor nodig om 4 miljard pagina’s bij elkaar te krijgen…zijn ze in Redmond toch ff sneller 😉


    1 februari 2005 om 14:34
    Gert

    Sneller maar niet beter, blijkbaar. 😉 We zullen het marktaandeel van Google in de gaten houden. Voordeel van MSN is natuurlijk hun enorme marketingkracht, alhoewel dat met de opkomst van Gmail (en daarbij spreekwoordelijke ondergang van MSN) ook misschien gelijk gaat worden getrokken.


    1 februari 2005 om 17:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!