Maarten van den Biggelaar (ex-Quote): “Het is allemaal zoveel shit bij SBS”

23 september 2013, 13:59

7 Ditches TV in gesprek met de oprichter van Big Entertainment

Mediaondernemer Maarten van den Biggelaar ziet de toekomst van media online. Zijn nieuwe entertainmentplatform Big Entertainment moet het hebben van de massa op internet. “Big Entertainment serveert digitale snacks”, van 50 Shades of Grey-achtige soaps en foto’s tot showbusiness, roddels en nieuws. Binnen vijf weken trekken de site en de app 5.000 unieke bezoekers per dag. Van den Biggelaar wil eerst de massa trekken en dan geld verdienen, met advertenties, betaalmuren en abonnementen.

“We experimenteren nog met modellen.” Angst voor de kelderende advertentiemarkt lijkt Van den Biggelaar niet te hebben. “Ik ben gek op media en zie een uitdaging in het generen van traffic”, zegt hij. “De jonge generatie leest geen gedrukte media meer, daar wil ik op inspelen.” Zo vindt de vijftienjarige zoon van Van den Biggelaar tv maar saai. “Hij haalt zijn media overal en nergens vandaan.”

Gefascineerd door de nieuwe online wereld ziet de ondernemer de mogelijkheden voor gedrukte media slinken. Redacties moeten kleiner en efficiënter. “Als ik de baas van Sanoma was, zou ik driekwart van de redactie wegdoen en meer werken met freelancers.” Kranten moeten er dan ook vanuit gaan dat ze over vijf jaar niet meer of in totaal andere vorm bestaan. “Ze moeten zichzelf opnieuw uitvinden, daar hebben veel grote bedrijven moeite mee.” Zoals ook SBS6, dat volgens Van den Biggelaar teveel focust op het stempel 'volkszender'. “Er is zoveel shit op tv.”

En dat terwijl er zoveel leuks te doen is. Van tassen en hamburgers tot zonnepanelen en een concurrent van de Thalys. Van den Biggelaar maakt het allemaal. “Ik vind het leuk om dingen op te zetten, maar laat managen liever aan anderen over.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!