E-book: LinkedIn voor de moderne marketeer

E-book: LinkedIn voor de moderne marketeer

Vraag de gemiddelde LinkedIn gebruiker waar het platform voornamelijk voor bedoeld is en het merendeel zal als antwoord HR geven. Niet verwonderlijk omdat de zakelijke profielensite alle andere vacaturesites en jobboards van de troon heeft verstoten. Maar LinkedIn is naar een prima HR platform ook bij uitstek geschikt voor marketeers en salesmanagers. Om dit wat meer aan te jagen heeft LinkedIn een e-book gelanceerd getiteld ‘Sophisticated Marketer’s Guide to LinkedIn’. Wij hebben het alvast voor je doorgelezen.

Eerste indruk

Het 53 pagina’s tellende boekje ziet er goed opgemaakt uit. Dat is ook een vereiste tegenwoordig voor een e-book. Er is duidelijk echt aandacht aan besteed. Maar veel belangrijker is de inhoud.

De inhoud

In het eerste hoofdstuk wordt, onderbouwd door cijfers in mooie grafieken, ingegaan op waarom LinkedIn zo belangrijk is voor marketeers. In hoofdstuk twee wordt meer gesproken over de algemene mogelijkheden en hoe jij deze kunt toepassen voor branding en lead-generatie. Hoofdstuk 3 behandelt het optimaliseren van je profiel. Hoofdstuk 4 en 5 gaan respectievelijk over het influencer programma en de nieuwsengine genaamd Pulse. Wel even lezen, maar in mijn ogen niet de belangrijkste onderdelen. Het belangrijkste staat namelijk in hoofdstuk 6.

Contentmarketing

Contentmarketing staat bij iedereen op de agenda. Zo ook bij LinkedIn. Hoofdstuk 6 gaat hier dan ook uitgebreid op in. Zo worden de mogelijkheden van de gratis functionaliteiten als Company Pages, Showcase Pages en SlideShare behandeld maar ook de betaalde extra diensten als Sponsored Updates en Content Ads. Dit hoofdstuk is met 17 pagina’s het meest waardevol in mijn ogen.

Commerciële mogelijkheden

De laatste twee hoofdstukken (7 en 8) gaan over de commerciële mogelijkheden die LinkedIn biedt. Adverteren en de verschillende partner programma’s. Hier kunnen steeds beter, meetbare resultaten behaald worden.

Conclusie

Een must-have voor elke moderne marketeer (en dat zijn onze lezers). Een boekje vol handige tips en informatie, plezierig aangevuld met meningen van experts. Oftewel, gewoon downloaden, het is toch gratis.

Downloaden

Het e-book is gratis te downloaden op de website van LinkedIn. Het enige dat ze van je vragen zijn een aantal gegevens. Klik hier het e-book te downloaden.

LinkedIn congres

Wil je in de praktijk ervaren wat LinkedIn voor jou als marketeer of salesmanager kan betekenen? Kom dan naar het LinkedIn congres op 10 februari in Eindhoven. Lezers van Marketingfacts kunnen een kortingscode krijgen via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).


Delen

0
5


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.