Datagedreven marketing: van realtime display-advertising naar A/B-testen

Videoverslag van Online Tuesday #42

Datagedreven marketing: van realtime display-advertising naar A/B-testen

Zonder accurate data is goede marketing niet meer mogelijk. Betekent dat dat we als marketeers data als nieuwe religie moeten omarmen? En ben je er als organisatie klaar voor? Vorige week dinsdag was Online Tuesday gewijd aan het onderwerp datagedreven marketing. Als je er niet bij kon zijn, kun je hier alsnog de presentaties terugkijken!

Let op: het geluid in de video's is helaas niet opperbest door een technische storing. Wordt volgende keer weer tiptop!

Tim Faxon, AppNexus

Tim gaf aan de hand van enkele cases over hoe realtime data gebruikt kunnen worden in display advertising om de resultaten van campagnes te optimaliseren.

Bert Jan ten Kate, Massarius

Bert Jan ging in zijn presentatie in op de huidige Nederlandse markt van systemen en partijen en hoe de verhoudingen verschuiven door de toenemende beschikbaarheid van data en de vraag naar flexibiliteit. Met welke type systemen moet je als publisher rekening houden?

Matt Althauser, Optimizely

Vertrouw nooit op de HIPPO, de highest-paid person's opinion, maar op de data van het A/B-testen van je websites en landingspagina's. A/B-testen is een eenvoudige manier om aanpassingen aan je pagina te testen ten opzichte van het huidige design en te bepalen welke optie de beste resultaten levert. En dat is vaak een andere optie dan je zelf verwacht...

Volgende Online Tuesday

De volgende sessie van Online Tuesday vindt plaats op 11 maart a.s. - noteer 'm vast in je agenda! De locatie is nog onbekend, maar wordt binnenkort bekendgemaakt!


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.