Adverteren met banners op basis van CPM via Google!

17 juni 2005, 05:40

Vanaf vandaag is het mogelijk om met AdWords te adverteren met banners, het afreken model is op basis van CPM. De prijs wordt bepaald door een veilingsysteem, via een formule concurreert de banner met de cpc tekst advertenties. Ook is nieuw dat je als adverteerder kan kiezen op welke sites je wel en op welke sites je niet vertoond wil worden. Dit is bij het contextual adverteren op basis van CPC tot op heden niet mogelijk, wel kan je hier bepaalde sites uitzetten. Met deze stap wordt het begrip “zoekmachine marketing” steeds vager. Partijen als Webads en Adlink zullen de hete adem van Google meer en meer voelen.

Wij zijn momenteel druk aan het testen en zullen op korte termijn verslag doen van onze eerste bevindingen.

Lees meer op: Adwords Support

Oprichter en directeur van zoekmachine marketing bureau Traffic4u. Spreker op verschillende nationale en internationale congressen. Betrokken als partner bij 212 Amsterdam.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Michael Tanret

    Ik kan er altans niets van terugvinden op de adsense pagina…?


    17 juni 2005 om 06:34
    Robert Gaal

    Micheal: het gaat ook over Ad[strong]Words[/strong] 😉


    17 juni 2005 om 07:06
    Michael Tanret

    BlueAce: Publishers moeten de banner advertenties toch tonen? Of worden die gewoon getoond onder “beeldadvertenties”?


    17 juni 2005 om 07:16
    traffic4u

    @Michael: In adsense kan je aangeven of je wel of geen visual ads wil hebben. Het grootste deel van de publishers heeft aangegeven dit wel te willen.


    17 juni 2005 om 07:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!