Adformatie Groep-baas Sijthoff: “In Scandinavië zie je de toekomst van media”

Adformatie Groep-baas Sijthoff: “In Scandinavië zie je de toekomst van media”

Als Willem Sijthof 31 is, neemt hij samen met HAL Investments Het Financieele Dagblad over. Hij koopt kranten in het buitenland en geeft bladen uit en tegenwoordig is hij de baas van de uitgever Adformatie Groep, bekend van o.a. het marketingtijdschrift Adformatie. De mediakoning is zelf echter niet veel in de media te vinden.

“Ik heb net de Atlantische oceaan overgezeild”, zegt Sijthof. “Maar ik werk ook heel hard.” 

“Als je kijkt naar Scandinavië, zie je de toekomst van de media en in sommige gevallen de gemiste kansen van Nederland”, zegt Sijthof. Daar was eerder een focus op online. "Door veel te experimenteren werd er snel succes geboekt."

Adformatie komt in navolging van de noordelijke landen met een nieuw abonnementmodel. “Je neemt daarbij een abonnement op content”, zegt Sijthof. Sijthof richt zich het liefst op het buitenland. Zo is hij in Noorwegen baas van een krant. “Ik ben ook betrokken bij de internationale veilingsite Catawiki.”

De ondernemer houdt naar eigen zeggen wel van nieuwe concepten. “Het FD koop ik niet meer terug.”


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.