Aan de slag met dé trendwords van 2016 – en die van 2017 #spon

6 april 2016, 12:30

Trendwatchers. Niet iedereen is er gek op. En sommige trendwatchers maken het je ook wel moeilijk om ze serieus te nemen. En toch… Als marketeer moet je oog hebben voor de toekomst. Je moet begrijpen wat er momenteel speelt en – vooral – wat het resultaat gaat worden. Alleen dan kun je de kansen pakken die de toekomst een merk en organisatie biedt. Daarom vroegen Achmea en Marketingfacts je in de afgelopen weken naar jóuw trends van 2016. En het resultaat is bekend!

Achmea Trendwords Challenge

De meest geduide trendwords voor dit kalenderjaar zijn:

  1. storytelling
  2. personalization
  3. snackable content

Of het toeval is of niet, maar wij schreven over al deze onderwerpen gedurende deze actie. Zoals we bij Marketingfacts wel vaker schrijven over trends. En hypes, want de lijn daartussen is dun. En zonder trendwatcher te willen spelen, gaan we je de komende maanden op de hoogte houden van de trends die in 2017 kans maken op een top-3-positie in de Achmea Trendword Challenge 2017. Wij zetten alvast in op conversational commerce, neuromarketing en artificial intelligence!

Trends zien is één ding, er goed op inspelen een ander. Zin om alvast met de trends van 2016 en 2017 (en alle andere uitdagingen) aan de slag te gaan? Dan heeft Achmea nog wel wat kansen voor je!

Winnaar

De winnaar van de Achme Trendwords Challenge 2016 is Kirsten Jassies, zelfstandig expert op het gebied van visuele en social contentmarketing. Zij mocht onlangs de sleutel van een Tesla in ontvangst nemen voor een weekendje rijden in (de auto van) de toekomst.

Zie hieronder het verslag van de hele Challenge!

Alles terug over de trendwords van dit jaar? Lees over virtual reality, newsjacking, customer centricity en het internet of things, storytelling, snackable content en big data, growth hacking, relevantie en personalisatie en clickbait, viewability en thought leadership.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!