Ondernemerslessen van een InternetCowboy ondernemersboek van het jaar

11 november 2011, 11:30

‘Ondernemerslessen van een internetcowboy’, geschreven door Ronnie Overgoor is tijdens de Challengerday door de redactie van Sprout uitgeroepen tot Ondernemersboek van het Jaar. Internetondernemer Overgoor werd door de redactie van Sprout gekozen uit vijf genomineerden. “Ondernemerschap is zijn puurste vorm, dat is wat de auteur met dit boek voor ogen had. En dat is gelukt. In een heldere, duidelijke en soms humoristische stijl wordt de lezer de gedachtewereld van de ondernemer in getrokken.”

Een trotse Ronnie Overgoor nam telefonisch de complimenten van de jury in ontvangst. Ronnie reageert verheugt op zijn blog:

“Wow, m’n boek is ondernemersboek van het jaar. Dank Sprout redactie voor het toekennen ervan. En sorry dat ik er bij de uitreiking niet was. Ik moest ondernemen… Een zaal met 20 topondernemers zaten te wachten in Enschede dus die kon ik niet laten zitten. Deze posting is om iedereen nu al te bedanken voor alle felicitaties! Snel getypt op m’n smartphone vlak voor aanvang van de sessie hier in Enschede.

Als je het stokje overgedragen krijgt van Annemarie van Gaal dan betekent dat veel. Het voelt een beetje als een miss verkiezing. Ik ben niet mooi, maar voel wel net als alle misses de ‘taak’ die je hebt.

In mijn geval? Mensen inspireren en enthousiasmeren voor Ondernemerschap. Niet je leven laten afhangen van anderen zoals een Baas, maar zelf de zaak inrichten!

Gaaf, Goed en Geld noem ik vaak: doen wat je gaaf vindt, wat je goed kunt en waar je geld mee kunt verdienen. Die drieeenheid gaat het om.

BBP, dank dat jullie m’n uitgever zijn en dank iedereen voor de lieve tweets, whatsapps en smsjes. Op naar m’n 2de boek?

Yeahaaaaa!!!!!!!!!

Ronnie laat tegenover Marketingfacts weten:

“Ik zat in de auto omdat ik een opdracht had waar ik perse moest zijn. Waanzinnig balen, maar het kon niet anders. Mijn uitgever belde me ‘live’ vanaf de uitreiking op en de eerste minuut was het even oppassen geblazen om de auto op de A1 te houden. Ik had het een beetje verwacht, omdat ik tevreden ben over het boek, ik heel veel reacties kreeg van lezers en het boekprofiel enorm goed paste in de criteria die de redactie van Sprout hanteerde.”

Over een eventueel vervolg na het succes van zijn boek zegt Ronnie:

“Ja, ik zit te broeden op het gevolg, zit zelfs te denken aan een vrijage van de ondernemers/media scene met fictie… maar is allemaal nog niet concreet.”

Over ‘Ondernemerslessen van een Internetcowboy’:

Verwacht geen zware theorieen, ingewikkelde modellen, uitgebreide onderzoeken en ingewikkelde grafieken. Daar is Ronnie Overgoor niet zo van. Hij beschikt slechts over zijn eigen ervaringen uit zijn dagelijkse praktijk. Er zijn niet zo gek veel mensen die in de achtbaan hebben gezeten in die begintijd van internet. Ronnie Overgoor heeft daar in een paar jaar als ondernemer misschien wel meer ervaring opgedaan dan sommigen in hun hele carrire. Ronnie Overgoor deelt zijn ervaringen graag met zijn lezers: Ik vind het zonde om de lessen voor mezelf te houden.De lessen zijn onderverdeeld in 3 hoofdstukken: Middelen en Tools, Kennis en Communicatie, Mensen.

Naast het winnende boek had de redactie van Sprout ook de volgende ondernemersboeken op haar shortlist geplaatst:

– Het ondernemersgen van Josette Dijkhuizen

– Brand expedition van Martijn Arets

– PassieVitaliteit van Lorraine Vesterink

– IK BEN niet alleen op de wereld van Ben Steenstra en Wassili Zafiris

Ook vanuit Marketingfacts: gefeliciteerd Ronnie!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Guido Kok

    Ronnie gefelcitieerd! meer dan verdiend. Zeker geen boek dat in de boekenkast blijft staan om de buitenwereld te imponeren dat je een belezen marketeer/ondernemer bent, je leest het helemaal uit.


    11 november 2011 om 09:18
    Henk Jansen

    Gefeliciteerd Ronnie !


    11 november 2011 om 12:01
    Mike van Hoenselaar

    Was leuk om daar bij aanwezig te zijn. Ben benieuwd hoe je de communityfactor rondom het boek nu gaat benutten. Een beetje zoals Martijn en Erwin aan het doen zijn bij Easycratie. Ik denk dat je nu van dagvoorzitter naar keynote speaker zult moeten ;-). Nogmaals congrats.


    13 november 2011 om 10:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!