Marketingfacts start samenwerking met StepStone

28 oktober 2011, 03:20

De oplettende lezer heeft het de afgelopen week al gezien: Marketingfacts Jobs, de vacaturebank van Marketingfacts, is een samenwerking gestart met vacaturebank StepStone. Door deze samenwerking biedt Marketingfacts de marketingvacatures van StepStone aan op zowel de homepage als de Marketingfacts Jobs pagina.

De reden voor deze samenwerking is eenvoudig. StepStone wil graag haar relevante bereik vergroten en werkt daarom samen met verschillende niche sites, zoals het FD, Hyped.nl en nu dus ook Marketingfacts. Bij Marketingfacts merkte we dat onze vacaturebank steeds populairder wordt en ook de meer traditionele marketingvacatures door veel lezers worden gewaardeerd. Als site staan we echter bekend als ‘online marketing’ website en dus zijn het gros van de vacatures online marketing vacatures. Dat is natuurlijk deels onze kracht, maar wij geloven dat het uitbreiden van dit aanbod op een niet irritante manier door veel lezers gewaardeerd zal worden.

De gekozen vorm is er één waarmee we de niet geïnteresseerde bezoeker zo min mogelijk lastig willen vallen, terwijl de geïnteresseerde bezoeker er profijt van heeft. Daarom hebben we ervoor gekozen geen extra widgets te maken, maar de widget waar reeds de vacatures van Marketingfacts Jobs staan een extra tabblad te geven op de homepage. Deze wisselt nu automatisch, tot je er met je muis overheen gaat zodat je wel makkelijk kan klikken.

Op de jobs pagina van Marketingfacts hebben wij een aparte widget gemaakt voor StepStone, die als vervanging is gekomen voor onze eigen vacatures. Immers was het eigenlijk niet geheel logisch dat we de functie-titels nogmaals op de pagina zetten waar ze allemaal al in het hoofdframe stonden.

Deze samenwerking is één van de nieuwe elementen die wij de komende tijd aan Marketingfacts Jobs willen toevoegen. De komende maanden en in 2012 zullen er meerdere nieuwe initiatieven ontwikkeld worden rondom ‘werken als (online) marketeer’. Uiteraard zullen we hierbij altijd de lezer proberen zoveel mogelijk centraal te zetten en zo min mogelijk irritatie bij de niet geïnteresseerde lezers op te roepen. Indien hier nog reacties, kritiek of complimenten, voor zijn vernemen wij die uiteraard graag.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!