Whatser haalt Heineken binnen

13 juli 2011, 03:45

Whatser, de mobiele app waar favoriete plekken mee kunnen worden gedeeld, heeft Heineken binnen gehaald als adverteerder. Heineken gaat adverteren met hun Heineken Extra Cold (bier dat op 0 graden wordt geserveerd). Dat houdt in dat Heineken de 1.600 spots/kroegen gaat delen waar het biertje verkrijgbaar is.

Ralph Rijks, marketing manager van Heineken:

“Heineken is altijd opzoek naar nieuwe manieren om de vindbaarheid van onze producten te vergroten. Door de samenwerking met Whatser hebben we het voor de liefhebber van Heineken Extra Cold nu nog makkelijker gemaakt een leuke kroeg te vinden met je favoriete bier, waar je dan ook bent in Nederland”

Michiel Verberg, een van de oprichters van Whatser:

“Niet alleen de hotspots van je vrienden behoren tot de informatie die de stad persoonlijker maken, maar ook de wetenschap over waar je favoriete merk te verkrijgen is. De samenwerking met Heineken is een mooi voorbeeld van hoe merken op een relevante manier aanwezig kunnen zijn binnen Whatser”.

Ondertussen adverteert G-Star ook binnen het Whatser netwerk. G-Star deelt daar alle 228 flagship stores als hotspot. Niet de minste merken die Whatser aan zich bindt.

Gevaar ligt er wel in dat merken alleen hun winkels delen en daardoor weinig meerwaarde leveren. Ik legde dit voor aan Michiel:

Klopt, maar weten waar je een bepaald product kan krijgen is zeker ook relevant. Ik was afgelopen week naar een Oakley zonnebril op zoek en ik had geen idee waar ik deze in mijn buurt kon krijgen. De samenwerkingen zijn een start en we denken gezamenlijk in de richting van brand utility.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!