De interactie met een merk is nooit neutraal

18 april 2011, 09:34

Scott Stratten, auteur van het boek un-marketing en actief Twitteraar, hield vorige maand een inspirerend pleidooi over de veranderde rol van marketing. Wat mij het meeste is bijgebleven is de stelling dat iedere interactie die een (potentiële) klant met een merk heeft nooit neutraal is. Stratten licht tijdens zijn presentatie op humoristische wijze toe waarom eigenlijk iedereen binnen de organisatie marketeer is. Dit geldt zeker voor de medewerkers die in direct contact staan met de klant. Ieder contact met de organisatie is van invloed op de merkwaarde en dat wordt nog te vaak onderschat. Bij Adobe zijn we net als Scott Stratten ervan overtuigd dat Customer Experience binnen de hele organisatie centraal moet staan. Food for thought voor iedere marketeer?

Deze gastbijdrage op Marketingfacts is geschreven door Bertil Snel, director Worldwide Partner Marketing bij Adobe Systems.

De onderstaande video en presentatie is opgenomen tijdens de Adobe Enterprise Partner Community Day. Ik ben benieuwd wat jullie van de presentatie vinden!

Onder deze gastblogaccount schrijven auteurs die geen blogger zijn van Marketingfacts. Heb jij een blog die je wilt delen, of wil je graag blogger worden, stuur dan een tweet of mail naar de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!