Inrichting van een concurrerende ecommerce keten

2 november 2010, 10:59

Hoe organiseer je een succesvolle, concurrerende e-commerce keten en welke strategieën kun je daarvoor hanteren? Dit is een vraag waar ik vorige week donderdag in het kader van de Marketingfacts Academy, een presentatie over heb gegeven aan docenten van de HAN. Een erg leuke sessie met veel vragen en feedback. Gezien de positieve reacties, ook buiten de sessie, heb ik de presentatie online gezet. Ben je een e-commerce professional? Dan hoop ik dat het je inspiratie geeft en wellicht een paar goede ideeën.

Reacties op deze presentatie zijn natuurlijk meer dan welkom, ik ben benieuwd wat jullie van het verhaal vinden.

Peter van der Schaar
Directeur/Eigenaar bij Marketing Makers & Basedriver bij Basedriver

Ik ben oprichter en marketing opperhoofd bij Basedriver: een online platform waarmee we de verbinding leggen tussen campagnes, content en data. Met Basedriver heeft jouw marketing team: - Altijd actuele en accurate marketingdata - Zelf de mogelijkheid om campagnes te verzenden - Minder tijd nodig voor campagne management - Meer relevante en persoonlijke communicatie Hierdoor hebben marketeers de mogelijkheid om onafhankelijk te werken van andere (IT) afdelingen, creëeren ze persoonlijke campagnes en verstuuren ze die naar de juiste ontvangers. Database marketeers die met Basedriver werken hoeven zich niet meer druk te maken over handmatige lijstjes. data wordt automatisch toegevoegd en gecontroleerd. Je houdt dus meer tijd over voor analyse. Door de uniforme werkwijze van het marketing team met Basedriver zijn marketeers sneller ingewerkt en behalen meer resultaten behalen, tegen lagere kosten.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!