#WK2010 en wat leuke social media inzichten

22 juni 2010, 04:51

Tijdens het WK volgen wij met Social Stitch al het gepraat op de social media platforms. Samen met dagblad Metro hebben we speciaal daarvoor een livechannel online gezet. Na iedere Oranje wedstrijd komen we samen met een reeks aan datavisualisaties die aantonen wat er allemaal online gebeurt tijdens deze wedstrijden. Hieronder een aantal van deze visuals. Mannen vs vrouwen, de wisselspelers en Bavaria vs Budweiser.

Mannen vs Vrouwen

We hebben binnen de #WK2010 tag gemonitord welke spelers het meest worden besproken onder zowel de mannen als vrouwen. Hieronder de

gestileerde piechart welke leuke inzichten geeft. Gregory van der Wiel komt bij de vrouwen bijna twee keer zoveel aanbod en zo te zien zagen de dames het ook beter in dat van Bommel de beste man van het veld was.

Wisselspelers van Oranje

Hieronder zien we een grafiek waarin te zien is om welke wisselspeler uiteindelijk het hardst geschreeuwd werd. Geen verassing dat het Elia was, al vroeg in de wedstrijd steeg het aantal berichten over hem enorm. Zou Bert uiteindelijk toch dan hebben geluisterd naar het volk?

Bavaria vs Budweiser

De een tekent een officieel sponsorcontract met Fifa voor enkele miljoenen en de ander laat een bierjurk ontwerpen. Hier is goed te zien welke van de twee merken op social media de dominante van de twee was in de afgelopen paar dagen. Dit moet toch akelig zuur zijn als Inbev directeur om te zien.

Enne. Oja….Even mijn PR momentje direct pakken 😉 We hebben een record gevestigd met onze Social Wall. Grootste backchannel ooit tijdens

Experts van Oranje in de Kuip afgelopen zaterdag. Cool. Vinden wij.

Omar Kbiri
Founder en barista koning bij KBIRI

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!