De social media strategie van Kellogg’s met Miles Melman

1 februari 2010, 07:23

“Now that my diet’s changed, I’m a lot less irritable.” Kellogg’s heeft de Britse alien Miles Melman gerecruteerd als ambassadeur van Raisin Bran Crunch, een van de cornflakes varianten die zo heerlijk zijn voor ontbijt (december 2009, via: Reclamewereld). De alien is ‘mild-mannered’ tegenwoordig, vroeger at hij mensen maar nu is hij dus over op een ander dieet: cornflakes. Jammie. De video staat strak van de onderkoelde Britse humor, is 250.000 keer bekeken en ambassadeur Melman heeft een eigen (niet bepaald actieve) Facebook fanpage (meer op Funnycommercialsworld). Bekijk hieronder de video:

De alien heeft een eigen fanpage op Facebook, een eigen fanclub op YouTube en een eigen breakfastclub, alweer op Facebook. Hier vind je de credits van de campagne (gemaakt door Leo Burnett), die dus al enige tijd draait.

Het filmpjes is in twee maanden tijd 300.000 keer bekeken. Maar het blijft tot nu toe bij 1, zo lijkt het. En wat Kellogg’s er verder mee wil, is me ook niet helemaal duidelijk. Het filmpjes is geweldig, maar de social pages stromen niet over van de activiteit.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    remcojanssencom

    Ties, ik vind hier dus echt geen hol aan.


    1 februari 2010 om 08:32
    mgvandenbroek

    @Remco: Kun je iets uitgebreider vertellen waarom je hier precies geen “hol” aan vindt?


    1 februari 2010 om 08:34
    remcojanssencom

    Gewoon #nietgrappig. Daarover kun je van mening verschillen. Mislukte campagne!


    1 februari 2010 om 12:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!