Brixter verdwijnt, strategisch verder met Jaap.nl

4 mei 2009, 07:17

{title}Brixter, de huizendienst van De Telegraaf die sinds juni 2008 probeert de woningmarkt open te breken, gaat in een joint venture (‘fusie’) samenwerken met Jaap.nl. Brixter van TMG, Jaap.nl van DSB. De strategische samenwerking biedt volgens het persbericht alleen maar voordelen voor beide partijen. De nieuwe website gaat, als de NMD akkoord gaat, per 1 juli verder onder de naam van Jaap.nl.

‘Door de unieke kenmerken van beide sites te combineren – de Woningwaarde Indicatie van Brixter.nl en het woningaanbod van JAAP.NL – wordt er een site ontwikkeld waar huiseigenaar en woningzoekende meer inzicht krijgen in de woonmarkt,’ meldt het persbericht.

Interessante ontwikkelingen, in de online huizenmarkt. Moviq werd onlangs nog afgestoten door de Rabobank, en nu slaan de concurrenten van Funda.nl de handen ineen.

Huub van Mierlo, Business Unit Manager van Brixter.nl zegt in het persbericht: “We combineren hier het beste van twee platforms, op deze manier versterken we onze gezamenlijke marktpositie aanzienlijk. Met een flinke campagne ter ondersteuning zet JAAP.NL een doelstelling van 1.000.000 unieke bezoekers per maand in 2012. Deze fusie is dus een zeer strategische keuze.”

Een ‘zeer strategische keuze’. Dat kun je wel zeggen. Jaap.nl moet een onmisbare plaats krijgen in de huizenmarkt.

Hans Voorn, directeur van JAAP.NL: “Transparantie in de huizenmarkt is nog steeds ver te zoeken. Er is nog heel veel informatie over huizen dat door diverse partijen wordt achtergehouden voor het publiek. Wij willen dat allemaal gratis aanbieden op onze website. We zien deze stap als een heel belangrijke daarin. Wij gaan zorgen dat de consument beter begrijpt wat de echte waarde van een huis is, de risico’s om dat huis van verborgen gebreken en omgevingslast en ook de geneugden. Dat gaan we nu ook doen voor mensen die niet direct van plan zijn te gaan verhuizen. Juist in deze moeilijke huizenmarkt en kredietcrisis zien wij kansen om JAAP.NL een onmisbare plaats te geven in de de huizenmarkt.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Frans

    Interessant, redelijk dramatisch dat TMG na de switch van het toch redelijk sterke Woonkrant.nl naar Brixter (lekkere naam trouwens) een JV moet sluiten met een concurrent. Benieuwd of DSB daarmee zijn meerderheid moet opgeven en welke afspraken er zijn gemaakt m.b.t. het promoten van Jaap.nl via de TMG kanalen.


    4 mei 2009 om 08:09
    Jean

    @Frans

    Ik lees dit net op rtl.nl:

    ‘Het nieuwe Jaap.nl zal een samenwerkingsverband zijn tussen Telegraaf Media Nederland (50%), DSB Bank (40%) en een groep oprichters van Jaap.nl (10%)’

    Daarnaast zal Telegraaf Media Nederland een grote reclamecampagne financieren.

    Gaat JAAP.NL hiermee de strijd met funda winnen? Wat denken jullie?


    4 mei 2009 om 09:59
    Vamos

    Toch vind ik het raar dat ik op brixter.nl wél de prijs van het huis van mijn toekomstige buren kan zien (dat niet te koop staat), maar niet de prijs van het huis dat ik ga kopen kan zien…

    Vraag me toch af hoe ze dat willen doen dan…


    4 mei 2009 om 12:49
    Hans Voorn

    @Vamos Daarom gaan we de Brixter site opheffen en hun functionaliteit in JAAP.NL inbouwen.

    Hans Voorn

    JAAP.NL


    5 mei 2009 om 10:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!