Vacature viral: test professionals

29 juli 2008, 17:45

Vacature virals hebben we in Nederland nog niet zo heel veel gezien. Eigenlijk is alleen die van Rhinofly in mijn optiek een echte viral geweest, hoewel de verschillende info support video’s het ook niet slecht deden.

Deze video is op het randje, maar dat maakt vaak een goede viral. Dit zou dus wel eens de volgende succesvolle Nederlandse recruitment viral kunnen worden (met dank aan Basvandenbeld).

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

11 Reacties

    Kobus van der Slossen

    MIJN HEMEL!!

    Dat is inderdaad op het randje. (zal ik ‘m doorsturen of niet hmmm)


    29 juli 2008 om 17:51
    Sonja Finney

    vraagt zich af of dit vnl manlijke of vrouwelijke of geen software-engineers aan zal trekken.


    29 juli 2008 om 18:16
    Hans Dill

    ook al eens gekeken naar http://www.hummervandezaak.nl?


    29 juli 2008 om 18:20
    chi666

    @Hans Dill: sorry, maar ik vind er niets aan. Te lang, niet grof, geil, gewelddadig of grappig. Dus sorry, maar vrees niet dat het viraal potentieel heeft.


    29 juli 2008 om 18:27
    Lex

    Gewoon slecht.

    Ik kan je zeggen, als deze boven de 50.000 uitkomt zou het mij verbazen. Kan je seeden wat je wilt.


    29 juli 2008 om 22:29
    haraldheukers

    De viral spreekt mij iig ook niet aan.


    30 juli 2008 om 06:46
    koningwoning

    @Bas – sorry, maar je vind de test engineers wel goed?

    Lijkt wel de Friese Vlag viral.

    Dit is echt reclame …. je moet graven om die plank te kunnen vinden.

    Waar het fout gaat met de grof, geil , grappig, geweldadig is allereerst dat Goed er niet tussen staat.

    Hoe zou anders de virale werking van de eerste Sony Bravia reclame te verklaren zijn? (Of die nieuwe BMW for that matters)

    Daarnaast gaat het mak aangezien er nooit gedacht wordt over het feit dat het altijd dan positief rebels moet zijn.

    Niet dit soort shit waar geen positieve noot in zin.


    30 juli 2008 om 06:54
    rvdkaaij

    Hier schort van alles aan. Conceptueel niet sterk, voorspelbaar, slecht geluid, te trage montage….


    30 juli 2008 om 07:04
    Tim Bosmans

    Dag allen,

    Betrekkelijk nieuw op dit medium en normaal niet een fanatieke berichten-achterlater…. Slechts twee dingen:

    1. Het filmpje van de software-tester is inderdaad leuk en op het randje, maar ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor een inhoud/opbouw in relatie met het werk, dus ben bang dat het zijn doel niet gaat halen.

    2. @Hans Dill, zonder negatief te zijn, ik vind het niet goed en het mist inderdaad de 3/4 G’s


    30 juli 2008 om 07:05
    chi666

    @all: ok, de meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik vind hem persoon wel sterk, hoewel hij iets sneller had gekund, dat geef ik toe. De clue duurt iets te lang. Ik zie duidelijk een grappige link tussen deze vorm van testen en IT testen. Ik vond hem ook niet super voorspelbaar, maar misschien dat ik in dit soort dingen niet zo snel ben 🙂

    @Joost: Maak jij straks naam was geen viral. Het was een geweldige campagne, zeer succesvol, maar een viral was het niet gezien het gigantische media budget dat er achter zat.

    Het rendement van de campagne wordt mede bepaald natuurlijk door de rest van het proces en hun goede site speelt daar in mee, zonder twijfel.


    30 juli 2008 om 09:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!