Wat zijn de marketinghoogtepunten van 2007?

19 december 2007, 05:20

Zo tegen het einde van het jaar komt ieder zichzelf respecterende titel met lijstjes. Ook op Marketinggebied kom ik de laatste dagen weer tal van lijstjes tegen zoals The Year in Advertising van BusinessWeek en de Marketing top 10 van 2007 van ICSB.

In beide lijstjes komen we Radiohead tegen die eerder dit jaar de muziekindustrie op de kop zette door ‘Name Your Own Price’ download van haar laatste album ‘In Rainbows’. BusinessWeek, die haar lijst vooral vanuit Amerikaans perspectief heeft opgesteld, komt verder met de open applicatie-ontwikkeling van Facebook, de voetbalclub Ebbsfleet United FC dat eigendom is van 50.000 fans die elk 70 dollar betaalden voor een aandeel, de Dove-campagne en uiteraard Twitter.

De lijst van ICBS richt zich meer op de Nederlandse markt met hoogtepunten als Sellaband (was dit niet een doorbraak in 2006?), de gezamenlijke verkeersinformatiedienst van TomTom en Vodafone, p2p-banking van Boober en Goeiemoggel.

Wat zijn volgens jou de marketinghoogtepunten van 2007?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    bert

    ditzo?


    19 december 2007 om 08:12
    chi666

    Lancering open social, hoewel dat misschien vanwege het gebrek aan implementaties pas de hit van 2008 zal worden.


    19 december 2007 om 09:14
    Hans de Bruin

    Ook ik ga voor de grote donorshow!


    19 december 2007 om 13:17
    media

    @Jim: zowel Twitter als Goeiemoggel staan in bovenstaand lijstje dus dat maakt 2 uit 4 😉


    19 december 2007 om 14:14
    mf@jimstolze.nl

    @marco: oeps.. je hebt gelijk. ik had schijnbaar alleen de eerste 140 characters gescand!


    19 december 2007 om 14:19
    Floris

    Verdient de iPhone geen plaatsje in het internationale overzicht?


    19 december 2007 om 14:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!