Online mediabestedingen in VS op recordniveau

9 maart 2007, 05:30

De uitgaven aan online advertenties in de VS zijn in 2006 met 34 procent gestegen naar 16,8 miljard dollar. Dat hebben branche-organisatie IAB en onderzoeksbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) eerder deze week bekend gemaakt.

Volgens de onderzoekers wijzen alle tekenen erop dat ook traditionele adverteerders steeds vaker voor het internet kiezen. Zoekmachine Google verdubbelde vorig jaar zijn winst dankzij gestegen inkomsten uit advertenties. Traditionele media als dagbladen, tijdschriften en radio- en televisiestations zien hun inkomsten uit advertenties juist teruglopen aldus het persbericht.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke bestedingen in de VS wel en niet mee worden genomen. Zoals eerder aangegeven geven de online mediabestedingen in Nederland geen compleet beeld. Voor 2006 registreerde Nielsen Media Research in Nederland een totaal bedrag van 137 miljoen euro. Dit is echter zonder de bestedingen aan o.a. Google en Yahoo die in landen als Nederland de cijfers niet aanleveren.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    loket

    “Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke bestedingen in de VS wel en niet mee worden genomen.” Nou, dan ga je als lokale IAB-baas maar ’s even naar de US om dat uit te zoeken . . .


    9 maart 2007 om 07:27
    media

    Haha, die vraag staat al uit Peter 😉


    9 maart 2007 om 07:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!