Brandgagement leeft!

20 februari 2007, 13:13

Het is verbazingwekkend, maar nog geen week na de officiële opening van m’n gloednieuwe Brandgage kantoortje is de NOS al op bezoek geweest. Voor een stukje van 2,5 minuut in het 8-uur Journaal, en een iets langer stukje zometeen op Radio 1. Het item start met UPC, dat het luisteren naar ontevreden klanten flink gestroomlijnd heeft. En eindigt met mijn tip dat je met brandgagement die klagers vóór kunt zijn, door juist je tevreden klanten een podium te bieden.

… nu maar hopen dat dit beter uitpakt dan onze eigen video’s, op de brandgage website 😉

En als we dan toch bezig zijn met schaamteloze zelfpromotie: hebben jullie je al aangemeld voor de brandgagement workshop, die Marco en ik op 15 maart in MediaPlaza organiseren?

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

85 Reacties

    Annet

    Zo doe je dat dus: schaamteloos jezelf in de schijnwerpers zetten 😉 En ik nog denken, als ik nu straks … dan …. wie zou ik vra…? Gefeliciteerd Carl. Kleine tip: ik zou de geschreven tweede zin onder de rubriek “wie” exact overnemen van de door jou gesproken tekst. Het loopt net niet lekker.


    20 februari 2007 om 14:26
    BasPaauw

    Dat heb je dan weer mooi voor elkaar Carl, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd. Hopelijk houden je servers het met zoveel free publicity. Hoe ga je trouwens zelf brandgagement betrekken op Brandgage? Laat je klanten schrijven, mogen bezoekers ideeen aandragen? Is er plaats voor user generated media op je eigen site? (niet dat er iets mis is met je eigen filmpjes hoor). In ieder geval veel succes!


    20 februari 2007 om 14:57
    mangold

    @Annet: Your wish is my command 😉

    @Bas: Servers? De website draait op maar één servertje, hoor. Maar die is dan wel fors uitgevoerd en 100% dedicated, en kan ’t verwachte verkeer dus op z’n sokjes aan 😉

    Voor het betrekken van de klanten van Brandgage wordt de website nog uitgebreid met een blog en een wiki. Maar dat duurt helaas nog even…


    20 februari 2007 om 15:07
    malens

    Gefeliciteerd Carl. Leuke site. Kan ik morgen comments achter laten?


    20 februari 2007 om 16:12
    rjmvandiepen

    Gefeliciteerd! Ik zag je zojuist al bij het Journaal van 18.00 uur. Dat is mij (nog) niet gelukt 😉


    20 februari 2007 om 16:27
    evroekel

    @Carl: gefeliciteerd! Mooie exposure. Volgende keer Vodafone-case ipv UPC? 😉


    20 februari 2007 om 17:10
    Linda

    Proficiat met je mooie kantoor, ziet er goed uit!

    Zelf ben ik geen fan van dit soort filmpjes maar dat is puur persoonlijk.

    Ben wel benieuwd wat het gaat doen, hou ons op de hoogte!


    20 februari 2007 om 17:16
    mangold

    Thanx voor alle complimentjes!

    Ik heb mezelf zojuist in het 8-uur Journaal gezien (tijdens ’t 6-uur Journaal zat ik nog in de auto), en ben erg tevreden met het resultaat. Kort, maar krachtig.

    De Radio-1 uitzending was wat langer, bood daarom ruimte om de term ‘brandgagement’ meerdere malen voorbij te laten komen. En dat was natuurlijk ook wel handig, voor al die filerijders 😉

    Morgen maar weer nieuwe sokken kopen. Want die slijten nogal, als je een tijdje naast je schoenen loopt.


    20 februari 2007 om 18:25
    Gijsbregt

    @ Carl, Goed gedaan!


    20 februari 2007 om 18:40
    jeroenmirck

    Prima optreden, Carl. Persoonlijk vond ik het ook heel boeiend om eens zo’n blogcrawler van UPC te horen praten over zijn vak. Het NOS Journaal heeft handig enkele actuele marketingzaakjes gekoppeld tot een informatief item.


    20 februari 2007 om 18:47
    Eduys

    Jeetje zie ik daar ineens een bekend gezicht met inmiddels wat ‘grijze haren’ voorbijkomen op het journaal;-). Mooie exposure Carl en de video opnames hebben blijkbaar je hart gestolen (!)….

    Leuke site en een mooi kantoor. Ik kom binnenkort een Nespresso halen. Well done!


    20 februari 2007 om 19:23
    media

    Geweldig gedaan Carl, complimenten en nogmaals gefeliciteerd!!!

    Maar ehh, waar is nu mijn aangepaste schets van Brandgagement gebleven op dat whiteboard? 😉


    20 februari 2007 om 19:24
    mangold

    Die videootjes zijn opgenomen vóór jij dat brandgagement schetsje in een NASA raketbouwplan veranderde, Marco 😉


    20 februari 2007 om 19:27
    Peter van Gerner

    Hallo Carl,

    Gefeliciteerd met je tv optreden! Ik ben erg geboeid door Brandgagement. Ben je ook van plan om hier een boek o.i.d. over te gaan schrijven? Ik zou me erg graag verder verdiepen in brandgagement maar het bijwonen van jullie workshop is (hoe leuk het me ook lijkt) niet helemaal een haalbare zaak voor een student 😉


    21 februari 2007 om 07:43
    Gilles de Smit

    @Carl: Ik durf het bijna niet te zeggen na het zien van het leuke item in het journaal, maar gut gut gut, die video’s op de website moeten heeeeel rap opgepakt worden. De laatste waar in de koffiemachine wordt aangezet was tenenkrommend 😉 En ja, uiteraard zou ik je hier mee kunnen helpen… Succes!


    21 februari 2007 om 08:04
    mangold

    @Gilles: Thanx voor je reactie en je aanbod, maar eh: die videootjes zijn juist goed omdat ze zo knullig zijn. Vooral die met de koffiemachine heeft een viraal effect onder vakgenoten en prospects. (“Whaaaah, hilarisch; die met dat koffieapparaat! Ik heb ‘m direct naar iedereen doorgestuurd!”) En omdat deze aan ’t eind van de navigatie zit, klikt vrijwel iedere bezoeker braaf alle filmpjes door 😉

    Intussen wordt er natuurlijk al hard gewerkt aan de serieuze opvolgers, die meer informatief dan viraal van opzet zijn; en dus veel professioneler worden uitgewerkt. Er komt zelfs een echte ‘crane shot’ in, én een hele mik gesuperponeerde animatie-grafiekjes, compleet met ‘glas’ effect. Maar daar moet je nog even op wachten; eerder dan 1 april gaat dat nieuwe spul waarschijnlijk niet online.

    Blijf tot die tijd vooral de link naar m’n koffie-video doorsturen! 😉


    21 februari 2007 om 08:27
    Gilles de Smit

    @Carl, haha, duidelijk! Succes!


    21 februari 2007 om 09:17
    mangold

    @Peter: Thanx.

    Aan een boek wordt gewerkt, wellicht dat je ’t in je zomervakantie kunt downloaden of kopen.


    21 februari 2007 om 09:23
    Peter van Gerner

    @Carl: Ik wacht in spanning af en blijf ondertussen de ontwikkelingen van brandgage met interesse volgen!


    21 februari 2007 om 10:00
    Ray

    Erg leuk gedaan die video’tjes op je website. Maakt het allemaal heel persoonlijk.


    21 februari 2007 om 11:44
    Lempers

    Ziet er allemaal mooi uit Carl, suc6 verder. Loek


    21 februari 2007 om 13:14
    venturo

    Carl leuk die buzz, al blijf ik de term brandgagement absoluut oude wijn in nieuwe zakken vinden. Desalniettemin succes…


    21 februari 2007 om 16:22
    mangold

    @Albert: Ik combineer oude, bestaande methoden met nieuwe inzichten en concepten, en bundel deze duidelijk afgebakend in een nieuw, makkelijk herkenbaar jasje. Die bewezen methoden zorgen voor een solide basis, de nieuwe inzichten en concepten maken het gereed voor de toekomst en het herkenbare label ‘brandgagement’ zorgt ervoor dat het door allerlei mensen en media (waaronder zelfs de niet eens vakgerelateerde, nationaleRTV) wordt opgepakt.

    Ik snap niet welk probleem je hiermee hebt. Je vindt het toch niet vervelend dat ‘brandgagement’ allerlei wazige dingen ineens bespreekbaar maakt, en dat merken zich er daardoor mee gaan bezighouden?!?


    21 februari 2007 om 18:03
    everhoog

    Carl, ik hoor echt iedereen praten over het nieuwsitem. Onze schilder, mijn buren, mijn klanten hebben het allemaal over die nieuwe manier van marketen. Fantastische buzz! Gefeliciteerd (en bedankt!).


    22 februari 2007 om 09:47
    venturo

    Carl ik behoor niet tot jouw parochie denk ik:) Ik drink liever oude wijn uit oude zakken, beter voor de smaak als je de juiste temperatuur hanteerd!


    23 februari 2007 om 18:06
    venturo

    Ter aanvulling. Ooit een klusje gedaan voor een fastfoodketentje met de naam McDonalds. Destijds noemde ik luisteren naar de klant “empatic marketing”. Ik praat over 20 jaar terug en ik vermoed dat ze het nog steeds toepassen. Ik blijf zeggen dat de kernwaarde van het marketingbegrip in de uitvoering zit in niet en in het label wat er op wordt geplakt. Fijn weekend.


    23 februari 2007 om 19:25
    venturo

    emphatic natuurlijk…


    23 februari 2007 om 19:26
    Karel Kolb

    hanteert


    23 februari 2007 om 21:18
    venturo

    Karel is het niet, wat IS Adwords nu Adwords een merk is? 🙂


    24 februari 2007 om 05:43
    Karel Kolb

    Ha ha, die zit Albert, ik heb m’n site net op ‘is’ en ‘zijn’ geoptimaliseerd. Enne, het is AdWords, met een hoofdletter w. 😉


    25 februari 2007 om 15:35
    venturo

    @Karel… 🙂


    25 februari 2007 om 15:43
    Michiel

    Kan iemand mij een definitie geven van merkmarketing? Wat is het verschil met branding?


    3 mei 2008 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!