These Days grote winnaar tijdens de nacht van het internet

26 oktober 2006, 20:39

De nacht van het internetDe awards vliegen je deze dagen om de oren. Terwijl we zelf meedoen aan de Best of Blogs, Robert de Boer is uitgekozen tot DM-kei van 2006, Webwinkel bol.com vanavond is uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland en Alexander Ribbink van TomTom is gekozen tot Reclameman 2006, vierden onze zuiderburen gisteravond in Brussel de achtste editie van de Night Of The Internet 2006 (een soort van Belgische SpinAwards).

Wellicht het meest verrassend was dat in de categorie Best E-Publishing de jury voor zowel de Silver als de Gold Award niet koos voor een traditionele online uitgever maar voor door adverteerders opgezette content- en entertainmentinitiatieven. De Silver Award ging daarbij naar de London Tapes van Eurostar door Agency.com en de Gold Award naar VW Escape TV van Emakina. Grote winnaar in Belgie was het full-service communicatiebureau These Days dat maar liefst 4 Awards in de wacht sleepte.

Voorafgaand aan de Night Of The Internet 2006 werd voor de eerste keer Customer First georganiseerd. Ik had zelf de eer om daar samen met Clo Willaerts, Bert Van Wassenhove en Kris Hoet een sessie over corporate blogging te verzorgen. Ik moet zeggen, ik was onder de indruk van de expo waar een groot aantal online bureaus aanwezig waren. Een vergelijkbare expo kennen wij in Nederland (nog) niet. De ruimtes waar de sessies werden gehouden waren wat ongelukkig gekozen (te klein en te veel lawaai van de exporuimte) maar verder niets dan complimenten voor de organisatie!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    J-P De Clerck

    Hey Marco, bedankt voor je stukje. Het valt me op hoe de Belgen alweer vooral focussen op wat niet goed was 😉 We zijn een kritisch zeurderig volkje vrees ik. Fijn om te zien dat je het als ‘buitenstaander’ anders ziet. De ervaring met je blogworkshop heeft hier heel wat in beweging gezet. Er komt zeker een verlengstuk aan.


    27 oktober 2006 om 02:33
    media

    JP, vind de kritiek onterecht. Customer First was een prima opgezet event waarop ik als Nederlander jaloers ben. Heb er gisteren toevallig nog met iemand hier over gesproken om eens te kijken of we in Nederland niet een vergelijkbaar event zouden moeten organiseren. Natuurlijk hebben we eDay van Emerce. Prima programma vwb sprekers maar de expo was er beduidend minder goed georganiseerd en minder gericht op de echte online markt. Marketing3 gaat later dit jaar een poging doen maar ik vrees dat de ruimte er zich niet voor leent om een vergelijkbaar groots opgezette expo te organiseren. Oftewel, ik denk dat er ruimte is in Nederland voor een Nederlandse variant van Customer First of AdTech.

    Barry, binnenkort toch maar eens aan tafel gaan zitten? Ik denk dat er voldoende partijen zijn die hieraan mee zouden willen doen!


    27 oktober 2006 om 04:37
    JP De Clerck

    Super. Wil zeker graag meedenken daarover. Zeg maar als ervaringsdeskundige 😉

    Ik hoor het wel?


    27 oktober 2006 om 07:34
    Barry

    Haha, Marco, bel me maar dan maken we direct een afspraak!


    27 oktober 2006 om 12:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!