OpenBC verder als XING

28 september 2006, 06:37

De ‘social networking site’ OpenBC gaat vanaf einde dit jaar verder gaan onder de naam XING. Tegelijk met de naamsverandering zal ook de huisstijl aangepast worden. Op www.xing.com staat alvast een eerste indruk van het nieuwe platform. Daarbij is gewerkt met filmpjes, waarin de CEO’s van OpenBC uitleggen wat er gaat veranderen.

Volgens de persberichten de reden waarom voor de naam XING gekozen is:

Onze community heeft zich vanaf het begin enorm geëvolueerd en is inmiddels veel meer dan alleen maar een “Business Club”. Ondernemers en zakenlieden maken weliswaar nog steeds een waardevol en gewaardeerd deel uit van het netwerk, maar inmiddels heeft zich ook een breed spectrum van succesvolle professionals uit alle industrieën en disciplines op de site aangemeld; bijvoorbeeld uit de wetenschappelijke wereld en uit de creatieve industrie.

Omdat onze leden in 16 talen op ons netwerk communiceren, hadden we een beeldmerk nodig dat betekenis draagt in verscheidene culturen over de hele wereld. In China wordt het bijvoorbeeld verstaan als ‘doen we!’ en ‘ontmoetingen’. Naast deze passende associaties, is de naam XING kosmopolitisch, innovatief en uniek – allemaal kwaliteiten die onze community mooi weergeven.

Op het OpenBC weblog zullen regelmatig updates verschijnen rondom de nieuwe versie.

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!