Ik ben de slagroom en jij het stukje fruit?

1 september 2006, 13:58

Holland Casino haakt met haar nieuwste commercial in op de zomerhit ‘Toppertje’ van Guillermo & Tropical Danny. In de hoofdrol opnieuw Harry Glotzbach die al eerder de miskende Amsterdamse volkszanger Barry in de Holland Casino commercials speelde (via: Adfoblog).

De commercial, die als ik het goed heb begrepen pas maandag officieel zal worden gelanceerd via internet, is gemaakt door Tequila in samenwerking met TBWANeboko.

Leuke commercial maar ik vraag me af of het sterk genoeg is voor een virale topper. Wat denken jullie?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    mangold

    Als ze alleen het stukje van 00:16 t/m 00:46 plus de afsluiter hadden gebruikt wellicht wel; nu is ie gewoon saai en langdradig.


    2 september 2006 om 06:34
    Jochem

    Het is vooral meer van hetzelfde; de grap is er nu wel af.


    2 september 2006 om 09:52
    mies

    Min verwachting was hoog gezien de vorige commercial. Helaas, ik ken het nummer niet dus de de deceptie was groot.

    Jammer


    3 september 2006 om 08:11
    Maarten

    Stom, het is net zoals met fims. Versie 2 en 3 zijn vaak een slap aftreksel van het origineel.Dit is hier ook het geval. En sterker nog, ik vind dat de eerste commercial nu eigenlijk “beschadigd” wordt door deze slappe voortzetting.


    3 september 2006 om 09:42
    pepe

    — > to maarten

    het is maar een commercial vriend…………..


    3 september 2006 om 10:41
    Ronald

    Leuk toch… Heb het idee dat veel bezoekers van deze site vaak zo negatief zijn. Wees blij dat er bedrijven zijn die dit soort dingen doen. Kan inderdaad wellicht iets korter en sneller, maar voor de rest moest ik zeker lachen. En voor de mensen die de Toppertje-hit niet kennen… Beetje lang op vakantie geweest de afgeopne weken of hebben jullie helemaal geen aansluiting meer met jongeren?


    3 september 2006 om 18:06
    media

    Ronald, heb net eens gekeken naar de reacties op andere weblogs waar deze commercial is getoond (Adfoblog, DC, Jaggle, VK, etc). In grote lijnen komen die allemaal overeen, aardig maar zeker geen toppertje!


    3 september 2006 om 21:36
    Mark den Helder

    Ik vind ‘m erg grappig. Slim ook om twee fenomenen aan elkaar te koppelen. Daar gaan inhakers toch over? Toppertje!


    4 september 2006 om 08:43
    dzzl

    Snap de commotie niet zo. Met Barry koppelt Holland Casino heel slim twee zaken aan elkaar. Terwijl heel Nederland zich afvraagt hoe het mogelijk is dat toppertje al weken op nummer 1 staat, iedere Amsterdamse kroeg het 4 x per avond draait en heel Nederland de tekst letterlijk uit zijn kent, is het blijkbaar not done om het nummer leuk te vinden. Barry snapt dit. En heeft eigenlijk voor de eerste keer gelijk dat dit geen zomerhit zou kunnen worden.

    Spelen met dit fenomeen maakt de film mijns inziens opnieuw erg grappig. Prima vervolg dus.


    4 september 2006 om 08:50
    Marcel Kalmeijer

    Oeps, dat gaat snel hier. Anyhow, wat ik wilde zeggen is dat ik niet goed snap waarom de teller op YouTube al ruim 24 uur stationair op 8159 views staat, terwijl er alleen al op Marketingfacts 8966 doorkliks zijn. Blijkbaar is er iets mis met de statistiekrapportage op YouTube. Vanuit vele sites, niet alleen Jaggle, wordt er doorgelinkd naar het filmpje. Ook “Links to video”geeft YouTube overigens niet aan, waar dat normaal wel gebruikelijk is.

    Als verantwoordelijken voor de campagne zijn we overigens verrast door de discussie die het blijkbaar in bloggersland oproept. Blijf uw reacties, suggesties, afkeuring of waarderring uitspreken. Daar kunnen we iets mee voor een evt. volgende keer.


    4 september 2006 om 09:36
    jeroenmirck

    9603 inmiddels, Marcel. Maar dat is nog steeds best weinig, gezien de verschillende linkende partijen.


    4 september 2006 om 09:39
    dzzl

    teller staat nu op 11494. maar zoals iedereen hier ook constateert staat de teller meer stil dan dat ie loopt….. dus hoe waar zijn die gegevens van you tube? Als ik de cijfers (doorklikkers) hier optel, en bij Adfoblog en bij nog meer links, dan valt de teller waarschijnlijk hoger uit. Wel opvallend was dat de twee ‘honors’ die de film kreeg, 1 x een 29ste plek best bekeken (zaterdag) en 1 x 15de plek (zondag). Als je bedenkt dat youtube internationaal optelt en er dan met een Nederlands filmpje zo gescoord wordt… niet gek zou ik zeggen.


    4 september 2006 om 15:37
    Jorg

    Ondanks de kritische beschouwingen en zuinige commentaren van Marketingfacts vind ik dit toch wel een viraal toppertje. Zelfs op Radio3 werd er al over gesproken. En als je binnen een week in de top 100 “most viewed” en “most linked” in Entertainment staat heb je het toch buitengewoon goed gedaan. Zelfs de haperende You Tube-pageviewcounter staat nu al op 15.000 views en er zijn al diverse kopieen in omloop. Zelfs de spraakmakende Centraal Beheer-commercial van Kalou vlak voor het WK heeft die aantallen niet gehaald.


    6 september 2006 om 16:44
    Saskia

    Ik keek alleen omdat ik nieuwsgierig was. De vorige commercial vond ik echt ge-ni-aal. Deze is daarentegen wat anderen ook al melden: langdradig. Leuk, goed nummer gekozen als onderwerp (en goed heeft hier niet als betekenis: hoogstaand :P) maar hij duurt te lang.


    10 september 2006 om 17:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!