Wat kunnen bedrijven met Web 2.0?

12 juni 2006, 04:20

Het zal iedereen inmiddels wel duidelijk zijn dat internet langzamerhand aan het verschuiven is naar wat we vandaag de dag Web 2.0 noemen. Hieronder verstaan we webapplicaties die internetgebruikers in staat stellen om op eenvoudige manier samen te werken (collaboration) en informatie te delen (sharing). Kenmerkend daarbij is dat deze webapplicaties niet meer uitgaan van het traditionele model waarbij alle informatie op één plek beschikbaar is, maar dat informatie middels tags en syndicatietechnieken zoals RSS over het web beweegt naar de geinteresseerde internetgebruiker.

Leuk, maar wat kunnen of moeten bedrijven nu met Web 2.0? Afgelopen week publiceerde BusinessWeek een special report over web 2.0:

What every CEO needs to know about the array of new tools that foster online collaboration — and could revolutionize business.

Ik heb de podcast nog niet beluisterd, maar de artikelen zijn aardig om te lezen. Geen schokkende nieuwe feiten maar zeker de moeite waard om te lezen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    (verwijderd)

    Ik heb de podcast vorige week beluisterd. Tim O’Reilly legt hierin (nog eens) uit hoe Web2.0 het IT landschap verandert. Het is een goede samenvatting van wat hij (en anderen) al zo’n jaar of twee zeggen. Zeker een aanrader.


    12 juni 2006 om 06:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!