10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 37 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken op een rijtje gezet. Deze week onder andere de WUA! Top 100 Beste Websites van 2014, een uitgebreid rapport van Deloitte over het effect van digitaal op de tv-industrie en eveneens een uitgebreid rapport van CBS over het gebruik van online in Nederland.

Hoe persoonlijk moet je zijn in webcare?

"Houd het persoonlijk." Dit advies prijkt op bijna elk lijstje met webcaretips. Soms zelfs bovenaan. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel bedrijven op persoonlijke toon communiceren in hun webcare-uitingen. Webcaremedewerkers spreken de consument met de voornaam aan, tutoyeren hem of haar, of passen hun webcarereacties aan op het informele taalgebruik van de consument. KLM gaat zelfs over op straattaal om te spiegelen aan de klant, en ontving daarvoor een social media award. Hoe ver moet en kun je gaan om positieve effecten te genereren?

Lees verder

Create a Branded Social Community to Drive Engagement #adv

Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest... deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo'n Branded Social Community.

Download

“Denk zoals een klant denkt”

Fleurop.nl is de overtuigende winnaar van de WUA! Top 100 Beste Websites 2014. En dat is geen toeval, blijkt uit een gesprek met algemeen directeur Jeroen de Zwart en commercieel manager Tom Wolbrink. De bloemenverzendorganisatie scoort bij de consument heel goed op 'merk', 'aanbod' en 'look & feel' en is 100 procent relevant voor de bezoeker. Hoe heeft Fleurop.nl dat voor elkaar gekregen? De Zwart en Wolbrink vertellen over het geheim van het succes van de website.

Lees verder

Digitaal zet waardeketen tv-industrie op z’n kop

De tv-industrie is een wereld die door de invloed van digitaal er over 10 jaar compleet anders uit gaat zien. We zien nu al verschuivingen in de veranderende waardeketen, waar 'over the top' (OTT) video on demand (VOD) providers een groeiend deel van de te verdelen omzet opeisen. Het goede nieuws is dat de te verdelen taart groter lijkt te worden. Waar gaat de tv-industrie heen? Wat is het effect van een toename in aantal beschikbare schermen? Hoe verandert de rol van adverteerders? Dat zijn vragen waarop Deloitte antwoord geeft in haar uitgebreide onderzoek naar de impact van nieuwe technologieën op het kijkgedrag van Nederlanders.

Lees verder

Slechts de helft van de consument vertrouwt bedrijven met hun data

Consumenten beseffen ondertussen maar al te goed dat ze bij elke beweging data achterlaten. Alleen de moderne kluizenaar die alles cash betaalt en zonder smartphone en auto leeft, is data clean. Sommigen beweren dat ze heel voorzichtig zijn, maar het blijkt moeilijk om 'normaal' te leven, zonder een data spoor achter te laten in onze huidige maatschappij.

Lees verder

TrendRede 2015

Dertien vooraanstaande trendwatchers spreken voor de vijfde keer de TrendRede uit. De centrale vraag dit jaar is of de vernieuwers in de Nederlandse samenleving inmiddels genoeg kritische massa hebben om door te breken. Wordt de basis van een andere samenleving al zichtbaar. De belangrijkste trends voor 2015 worden onderverdeeld in drie categorieën: ondertussenheid, de beketenisrevolutie en de orkestratie van het ongemiddelde.

Lees verder

ICT, Kennis en economie 2014

ICT, kennis en economie 2014 beschrijft uitgebreid hoe personen en bedrijven ICT gebruiken. Ook andere aspecten van de kenniseconomie, zoals R&D en innovatie, komen uitvoerig aan bod. Historische trends en vergelijkingen met andere landen zorgen voor een scherpe duiding van de cijfers. De vele grafieken en tabellen maken de publicatie een toegankelijk en volledig naslagwerk.

Lees verder

Programmatic trading in Europa in 2013 goed voor 2,1 miljard euro

Volgens het onderzoek is de Europese markt van programmatic trading het afgelopen jaar met 111 procent gegroeid. In 2012 was het automatisch verhandelen van advertentieruimte nog goed voor 0,98 miljard dollar. In 2013 kwam dat uit op 2,08 miljard.

Lees verder

Q1 2014 Email Trends and Benchmarks

Dit rapport analyseert de performance trends per industrie en berichttype, en schept zo een beeld van hoe de gemiddelde organisatie per industrie presteert. Voor het onderzoek zijn 6,2 miljard e-mails geanalyseerd gedurende het eerste kwartaal van 2014.

Lees verder

Global ad spend growth

Carat verwacht dat de wereldwijde omzet van online advertising dit jaar met 5 procent zal groeien. Na 2 jaar krimp verwacht het medianetwerk een groei van 2,7 procent in West-Europa in 2014.

Lees verder

Credits afbeelding: Clay Shonkwiler, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.