Week 48/2013 Viral Friday: Unilever, Ironlak & Meerkat Street Party

Week 48/2013 Viral Friday: Unilever, Ironlak & Meerkat Street Party
, Mindshare
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Unilever, Ironlak & Meerkat Street Party. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Why bring a child into this world?

Waar houden mensen het meest van? Wie wensen mensen het allerbeste toe? Juist, hun kinderen. Unilever speelt hier slim op in met 'Project Sunlight'. In de video wordt gevraagd in wat voor een wereld jij jouw kind wil laten opgroeien. Het doel van deze video is mensen aan te zetten tot een act of sunlight, om zo een betere en mooiere wereld te creëren voor later. Meer dan 7,8 miljoen mensen zagen de video van Unliver op YouTube en er zijn wereldwijd al bijna 30 miljoen acts of sunlight gedaan. 

2. SOFLES "LIMITLESS"

Graffiti is niet altijd geliefd. Voor sommigen is het kunst en andere mensen zien het weer als verloedering van de buurt. Deze video van de artiest SOFLES, gemaakt door Ironlak, mag er in ieder geval wel wezen en heeft terecht al bijna 5 miljoen views binnen een week.

3. Meerkat Street Party

Een slimme zet van comparethemarket.com om een campagne te bedenken waarbij de 'cost per click' 5 pence bedraagt voor het woord "meerkat" in plaats van 5 pond voor "market". De website waarmee je in de UK verzekeringen kunt vergelijken, scoorde deze week een hit met de combinatie van meerkatten en Mr. Gary Barlow. De video is in vijf dagen tijd meer dan 2 miljoen keer bekeken.

4. GoPro: Lions - The New Endangered Species?

In deze video volgen de camera's van GoPro Kevin Richardson. De leeuwenfluisteraar vertelt het verhaal over hoe hij omgaat met leeuwen en hyena's en dat hun leefgebied door toedoen van de mens steeds kleiner wordt. Mede dankzij deze prachtige beelden is deze video alweer meer dan 1 miljoen keer bekeken.

5. DORITOS "Finger cleaner"

Waarom zelf commercials maken terwijl de fans van je merk zelf precies weten wat voor commercial zij het leukst vinden? Chipsfabrikant Doritos riep zijn fans op tot het maken van een commercial voor tijdens de Super Bowl break. Prijzengeld: 1 miljoen dollar en nog een hoop ander moois. In plaats van één commercial heeft Doritos door het betrekken van hun fans heel wat goed bekeken video's op YouTube staan. Co-creatie passeert steeds vaker de revue, maar Doritos laat zien dat zij het helemaal snappen. Deze humoristische inzending is tot nu toe het best bekeken met 579.000 views.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.