Week 45/2013 Viral Friday: Comedy Central, Terres des Hommes & Phonebloks

Week 45/2013 Viral Friday: Comedy Central, Terres des Hommes & Phonebloks
, Mindshare
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Comedy Central, Terres des Hommes & Phonebloks. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Who's Better: Thor or Loki?

Deze week is Thor: The Dark World in première gegaan. Comedy Central promoot deze film nog even met een van de hoofdrolspelers en een handjevol kleuters. Tom Hiddleston is de bad guy in de film én deze viral video. De nummer één van deze week is al meer dan 3,5 miljoen keer bekeken.

2. Stop webcam child sex tourism!

Het meisje 'Sweety' is deze week al veel in het nieuws geweest. De 10-jarige Filipijnse heeft in haar eentje 1.000 pedofielen opgespoord en weten te identificeren. Wat deze pedofielen niet wisten, is dat Sweety een computergeanimeerd meisje was. Terres des Hommes was de initiatiefnemer in dit project en mede door hen is de video in vier dagen 2,4 miljoen keer bekeken.

3. Phonebloks - The next step

De net afgestudeerde Nederlandse designstudent Dave Hakkens kreeg wereldwijde aandacht voor zijn geniale Phonebloks-concept. Een telefoon op maat en 'built to last'. Menig bedrijf wilde met Dave in zee, maar hij heeft gekozen de handen ineen te slaan met Motorola. Naast het concept wint Motorola met deze samenwerking een hoop 'goodwill' en PR. Met bijna 2 miljoen views krijgt Dave wederom genoeg aandacht voor zijn concept.

4. Tiger Woods To Hit Ball on Bosphorus Bridge Istanbul

Ter promotie van het 'Turkish Airlines Open 2013 Golf Tournament' slaat golficoon Tiger Woords een balletje af op de Bosporusbrug, zonder het voorbijgaande verkeer te raken. Meer dan 850.000 keken al hoe Tiger Woods de bal van het ene continent naar het andere sloeg.

5. Grumpy Cat Finds Her Disney Side

Disney begrijpt hoe de zaken op internet werken. Om Disney Parks te promoten, nodigen ze bekende YouTube-sterren uit om de magie te delen. De meest populaire video van de reeks bevat de bekende Grumpy Cat. Deze match made in heaven is binnen 3 dagen bijna 800.000 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.